Batterijen vervangen, maar sleutel werkt toch niet?

Van de week kon ik plots de deur van mijn Fabia (2016) niet meer openen met de afstandbediening. Geen rood lampje op de sleutel en melding op het dashboard dat de batterij moeten worden vervangen. Ik nieuwe batterijen gekocht (Duracell) en vervangen. Maar nog steeds geen rood lampje en de melding blijft staan. Batterij is op de juiste wijze geplaatst. Ik heb ook de batterij van de reservesleutel vervangen, maar ook daar geen rood lampje.

Iemand een idee?

Overigens is de batterij van de sleutel wel erg snel leeg (relatief): ik heb deze batterij zo'n 1,5 jaar geleden vervangen, maar de batterij daarvoor heeft er vanaf aflevering ingezeten.

OPGELOST! Nieuwe batterijen van Varta werken wel. @Tees dank je wel voor de oplossing.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Bekend probleem van VAG KESSY-sleutels. Ze zijn erg kritisch op de batterijen, en gaan (daardoor?) niet lang mee. Nieuwe (echt nieuwe, niet te lang op de plank of in een kast gelegen) batterijen van een A-merk (dat heb je) helpt vaak. En niet met blote vingers aanraken ook. Anders een andere batterij proberen.
 
Dank je @Tees. Nog een keer opnieuw geprobeerd met een andere batterij (uit het zelfde pakje) en nu niet aangeraakt met mijn vingers. Maar nog steeds niets. Ik ga vanmiddag maar even andere batterijen halen.
 

kevinbel

Actief lid
Misschien dat dit helpt? De sleutel synchroniseren?
Staat in het boekje als het goed is.



keysynch.jpg.38f33956692780af6fedeef945058021.jpg
 
Bovenaan Onderaan