Batterij vervangen sleutel leert niet

Beyorn

Lid
Hallo,

Vandaag heb ik de batterij van mijn sleutel vervangen. Het opnieuw inleren vomgens het instructieboekje werkt niet.
(Willekeurige knop indrukken en binnen 1 minuut de auto ontgrendelen)
Alles uitgevoerd zoals omschreven maar de afstandsbediening reageert niet. De reserve sleutel werkt wel gewoon.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
 

Hakar

Donateur
In de geschiedenis van het forum kwam ik een bericht tegen, welke verwees naar een reactie van @Monteurtje.

Deze beschrijving gevolgd, en het werkte.

Methode nieuwe afstandbediening inleren / synchroniseren van monteurtje.
Sleutel 1 in contact en op contact
Deuren sluiten.
Sleutel 2 in portierslot.
Op slot draaien.
Terug in middenstand en 2 of 3 keer op knopje van afstandsbediening drukken.
(Ik doe altijd 3x en knopje op slot.)
Auto van slot doen.
Sleutels omwisselen. Dus sleutel 2 in contact en op contact. En sleutel 1 in portierslot.
En dan alles herhalen.

En het werkte! :yeah:

Mogelijk werkt het voor jou ook.
 
Bij mij was de batterij van chinese makelij niet goed genoeg.Daarna met een panasonic
was het probleem opgelost!
 

Cordoba

Forumguru
Normaal gesproken hoeft een sleutel niet opnieuw ingeleerd te worden bij het vernieuwen van de batterij. Er zijn naar mijn idee twee logische mogelijkheden:
- de 'nieuwe' batterij is niet zo nieuw (batterijen die een paar jaar in een verpakking liggen te liggen, hebben na die jaren nog maar weinig energie)
- het probleem zit niet in de batterij, maar in de zender in de sleutel die blijkbaar kapot is.
 

Rallye

Forumguru
Ik heb een paar weken geleden een nieuwe batterij in de sleutel van de 03 gezet. Hoefde inderdaad niet ingeleerd.
 

Sk_Hans

Forumguru
Vandaag begon de auto ook tegen mij te zeuren dat de batterij leeg was. Zojuist dus even een nieuwe batterij erin gezet. Maar die doet helemaal niks. Gecontroleerd, de nieuwe batterij geeft 3.3V de oude 2,85V. Maar de nieuwe doet helemaal niks. De oude er weer in gezet en dan doet hij het weer. Batterij is wel het juiste type. Morgen maar even langs de Skoda garage. Zal wel weer een nieuwe hele dure batterij worden....
 

Sk_Hans

Forumguru
Vandaag langs bij de Skoda dealer (A-point) blijkt die volledig weg te zijn uit Lelystad. Ik dacht dat alleen de verkoop naar Almere ging. Maar er was dus niks meer, alleen nog een oud medewerker in het pand. Voor een batterijtje ga ik dus niet 50km rijden. Maar voor toekomstig onderhoud ook niet!

Aangezien alle winkels dicht zijn, uiteindelijk maar via Amazon een setje batterijen van hetzelfde merk als erin zat (Panasonic) besteld.
https://www.amazon.nl/gp/product/B0735DV9DR
Hopelijk werken die wel.
 
Laatst ook de batterij vervangen. Nieuwe gekocht panasonic bij de jumboooooo. En het werkt auto geeft geen melding meer.
 

Sk_Hans

Forumguru
Zojuist werden de bij Amazon bestelde Panasonic batterijen al door de post bezorgd. Erin gedaan en werkt meteen goed.

Er zit schijnbaar toch verschil tussen de CR2032 batterijen van verschillende merken.
 

catch me

Forumguru
recent duracell gekocht, werkt zonder problemen, oude eruit, nieuwe erin goed werkend zonder inleren, aanmelden of wat dan ook
 
Bovenaan Onderaan