Batterij sleutel vevangen

Ook na vervanging bleef bij mij de melding terugkomen, nu al een half jaar. Ondertussen had ook de garage hem tijdens een beurt al eens vervangen, geen verschil.

Eltjo

Forumguru
Tja, wat kostten die 4 batterijen bij de supermarkt? Wellicht meer dan €5 als ze van Duracell zijn en bij de super liggen. Zijn ze goedkoper dan moet ze vaker vervangen. Dat heeft dan weer het voordeel dat je nog weet hoe dat ging en het niet weer hoeft op te zoeken of bekijken. En weer het nadeel dat je denkt dat je weet hoe het ging, een stukje vergeet, het niet werkt en het alsnog moet opzoeken en op de juiste manier herhalen voor succes.

Pfff, hèhè, maar wel uit eigen soortgelijke ervaring...

Ondertussen rij ik in de vierde auto met afstandsbediening waarvoor nog nooit een batterij is vervangen. Van de S2 al >10 jaar niet. De Trevis van mijn vrouw al wel twee keer in 5 jaar.

Voordat je besluit tot een carrière switch naar batterijvervanger, zou ik me behalve in de theoretische verdienste, ook verdiepen in of je zo'n eenzijdige job wel kan volhouden tot je, uiteraard vervroegde, pensioen.

Laatst bewerkt:

Eltjo

Forumguru
Weet ik, er wordt constant gezonden en dat kost batterij capaciteit.

Bij mij in de werkplaats komen ook zo nu en dan collega's om een batterij te vervangen voor Golf of Focus. Soms zoek ik een youtube instructie op en de batterijen hebben we standaard liggen voor klantinstrumenten.

Laatst bewerkt:

niekz

Actief lid
Bij ons was van 1 vd sleutels een soort van defect. Deed het verder prima behalve dat de batterij om de 14 dagen leeg was.
Best irritant, sta je continue bij een auto die niet ontgrendelt..

Uiteindelijk is deze onder garantie vervangen, nu 2 sleutels waarvan de batterijen netjes 12+ maanden meegaan.

Bovenaan Onderaan