Bandprobleem?

Testedoene

Forumguru
Hallo,

nu zie je het zeer goed omwille van de lichtinval.
Het gaat over de neep in de band…. Mag ik hiermee blijven rijden? Nogmaals: nu is het enorm duidelijk door de lichtinval.
7.000 km’s oud en op geen enkele manier door mijzelf beschadigd door borduurwerk of wat dan ook…
Staat heel vuil maar door enkele operaties ben ik de laatste tijd wat minder mobiel.
 

Testedoene

Forumguru
Bedankt voor jullie reacties!

Het zou volgens de bandenboer inderdaad eerder over een overlap kunnen gaan.
Ik mag hem morgen even gaan checken!

Vrolijk word ik er inderdaad niet van maar als het niet gevaarlijk is kan zo een deuk me niet zo veel schelen.
 

EdK

Forumguru
maar als het niet gevaarlijk is
Tsja neem je dat risico ?
Zelf met 50Km/u ooit een klapband linksvoor gehad op een niet geasfalteerde weg.
Wel een tweede maal wil ik zoiets echt niet meemaken...

Zelf keer ook over balk gereden die niet meer te ontwijken was, en dus wel karkas breuk.
Is er in zelfde uur nog afgehaald het wiel en tijdelijke velg (24uur) van me bandenboer erop.
Dag erop stond de velg met nieuwe band weer klaar.

En de deuk in jouw wang ? Als het mijn band zou zijn dan ging hij eraf en ging er een nieuwe op !
Neem simpelweg het risico niet, het hoort niet en al zegt men dat je ermee kunt doorrijden.
Mocht er toch iets door gebeuren en je hebt meer schade nemen zij dan de verantwoordelijkheid en betalen ze de eventuele verdere schade ??
Denk t niet........
 

Fmoon

Forumguru
Zou persoonlijk ook voor een nieuwe gaan, hier ook een klapband gehad vorig jaar en wil dat niet nog een keer, was nog in België met dat noodweer ook. Denk eigenlijk als je de fabriekant een berichtje stuurt dat je een nieuwe zal krijgen.
 

Thijs4motion

Forumguru
heb dit ook al meerder malen gezien als er een spandband over de band word gedaan.,
om deze vast te zetten op bij een ambulance.

niet gevaarlijk, zou je hier je vrouw mee op vakantie sturen alleen?
banden zijn vervangbaar een leven niet
 

Cordoba

Forumguru
Ziet er heel bijzonder uit, en zou volgens de deskundigen niet gevaarlijk zijn, maar het lijkt mij dat zo'n band in elk geval een onbalans zal hebben, dus er zullen meer balanceergewichtjes op de velg moeten. Dit betreft ook geen band van een goedkoop merk, het zou nog kunnen dat deze band van een A-merk wel een (goedkope) B-keus is, maar dat vertelt een garage je nooit.
 

Testedoene

Forumguru
Hallo Hemi, dit zijn niet meer de af-fabriek banden.

Ik ben zonet naar de bandencentrale gegaan waar ik al 25 jaar ga. Het is perfect normaal maar door de lichtinval veel zichtbaarder dan op een ander moment. De band is eraf geweest en grondig gecontroleerd. Het is inderdaad het stuk overlap die bij de productie van de band voor de verbinding zorgt. Het sterkste van de band blijkbaar dus stress voor niks gehad

De bandencentrale, daar ga ik zelf al 25 jaar en mijn vader al 40 jaar. Ik heb geen reden om aan hun oordeel te twijfelen maar bij twijfel controleer je inderdaad best altijd de banden.
Zijn eigen auto heeft dezelfde banden zitten en die hadden het ook btw
 

Testedoene

Forumguru
Ziet er heel bijzonder uit, en zou volgens de deskundigen niet gevaarlijk zijn, maar het lijkt mij dat zo'n band in elk geval een onbalans zal hebben, dus er zullen meer balanceergewichtjes op de velg moeten. Dit betreft ook geen band van een goedkoop merk, het zou nog kunnen dat deze band van een A-merk wel een (goedkope) B-keus is, maar dat vertelt een garage je nooit.
Hij is ondertussen gedemonteerd geweest en is opnieuw uitgebalanceerd. Of er meer gewichtjes zitten weet ik niet.
De band komt als beste uit diverse testen dus die zou normaal gezien zeker moeten voldoen. Bizar wel dat dit de eerste keer is dat het zo goed zichtbaar was. Nu zie je het niet zo goed maar toen de zon bijna evenwijdig stond met de band was het toch even schrikken.
De bandencentrale zelf, daar durf ik wel mijn hand voor in het vuur steken. De fabrikant is een andere zaak
 

Kanerr

Forumguru
Naja best logisch, er zit ~2,5bar luchtdruk op een band dus als er constructief iets niet goed zou gaan, zou het lucht naar buiten proberen gaan en wat dus eigenlijk een bolling zou moeten veroorzaken.

Ik zou het dus wel aandurven om hier verder mee te rijden, met volledige vertrouwen wel te verstaan :)
 
Bovenaan Onderaan