Bandespanning bij volle belading

Miez1

Forumguru
Hallo forummers,

Ik ga op korte termijn richting Italie met de Superb. Heeft iemand enig idee wat de beste bandendruk moet zijn voor 19" banden (225/35/19) ? Ik kan het eigenlijk nergens terugvinden!? Ik heb al lopen neuzen op het internet en kom dan op 2.7bar voor en 3.0bar achter. In de auto, 2 volwassenen, 2 kinderen en voor 10 jaar bagage (:D gewoon omdat het past). Is dat een beetje OK? Achter de auto hangt ook nog een zware trailer (1410Kg).

Ik bedoelde bandenspanning maar kon de titel niet meer aanpassen:cry:

Alle adviezen zijn welkom.

Immer gute fahrt !

Miez
 

deusjevo

Forumguru
Staat toch aan de binnenkant van je tankklep?
Denk dat je zelfs naar 3.2 bar kunt gaan met volle belading.
Goede reis!
 

EdK

Forumguru
staat niets op site van bandenmerk ?
vredestein bv heeft voor elke band zijn aantal bar maximaal er staan
 

arjahoekstra

Actief lid
Hoi Miez1,
Rij zelf tijdens de vakantie ook altijd met 3.2 bar in de rondte. Geeft toch iets meer stabiliteit bij zware belading i.c.m. hogere snelheid.
Prettige vakantie.
 

Miez1

Forumguru
Heren bedankt!

Tankklep en website boden geen uitkomst, ik heb 'm op 2.8 voor en 3.0 achter gezet, dan moet het goed komen. Andere vraag, werkt die 'crap' ter vervanging van een reservewiel (compressor en lijmvulling) ook bij 19" banden, heeft iemand hier ervaring mee?

Thnx und alles gute!

Miez
 

Noord26

Forumguru
Je moet toch langs een bandenboer met die rommel als je lek rijdt, aldus de handleiding. Daarom heb ik maar een volwaardig reservewiel in de koffer liggen. Heb daar meer vertrouwen in om het uit te houden tot een goede bandenboer. Als je echt lek gaat door een scheur oid heb je aan een plakset totaal niets.
 

skodaboy

Forumguru
persoonlijk vind ik compressor en lijmvulling,de grootste rommel wat er bestaat.
bij een klapband heb je er totaal niets aan,nog liever een "thuiskomer" dan die rommel.

voor mij gaat er niets boven een volwaardig reservewiel..
 

Canon-Eye

Forumguru
Nooit zonder echt reservewiel (ook al heb ik dat al in zo'n 600.000 km niet meer nodig gehad - 't kan morgen gebeuren...).
 

skodaboy

Forumguru
Ik rij met 17" velgen (225/45/17).
heb een bandenspanning van 2.5 bar rondom en dat valt bij mij goed mee..

Bij volle belading + nog een trailer zou ik kiezen voor een bandenspanning van 3.0 bar.

De camper (zie handtekening) heeft een bandspanning van 4.5 bar (215/75/16) voor de 6 banden.
 

andrehj

Forumguru
Ik heb nog een winterbandje liggen, misschien dat ik die wel onder het tapijtje moffel.:jaja:
Vergeet niet ook even de reservewielkit (die alles bevat wat je nodig hebt, behalve het wiel zelf) van zo'n 50 euro even bij de dealer te halen. Vooral de moer waarmee je het wiel vastzet aan de bodem van de reservewielkuip lijkt me vrij belangrijk, maar ook een krik is in het geval van een lekke band best handig....
 
Bovenaan Onderaan