Bandenspanningscontrolesysteem

dirksan

Actief lid
Vanochtend winterbanden laten monteren bij de bandencentrale op mijn SC2. Daarstraks na ongeveer 20 km te hebben gereden met die winterbanden ging het lampje van het bandenspanningscontrolesysteem aan.
Reset van enkele sec hielp niet. Dan maar de bandenspanning nagekeken. Die was op de 4 banden in orde.
Het lampje blijft echter branden.
Hoe lang moet ik de resetknop indrukken ?
Is dit normaal na de bandenwissel ?
 

CDK

Forumguru
RTFM :D








eerst spanning checken, motor uit, contact aan, knopje indrukken tot geluidssignaal, daarna moet het lampje uit zijn, anders is er een storing opgetreden
 

bobbl

Forumguru
Bij mij op pagina 203:D, maar zonder gekheid, bij mij hetzelfde, morgen maar ff reset doen.
 

EdK

Forumguru
Tsja weer een gevalletje van iemand die niet weet dat hij ook voor die RTFM heeft betaald....
 

mwhite

Forumguru
ik heb ook een reset gedaan vanmorgen..
staat op zijn wintersloffen..
laat de winter maar komen...
 

bobbl

Forumguru
Weer terug op zomerbanden, nu 18 inch met 225/40/18 ipv winterwielen 225/45/17..................enne geen melding.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

oco1979

Forumguru
Is via ABSsensoren deze meting. Montagefout kan ook nog zijn, al zal dan de abs ook wel oplichten. Eerst een goeie reset doen.
 

CDK

Forumguru
gisteren ook de wielerwissel doorgevoerd, als alle banden dezelfde spanning hebben, dan meet de sensor geen verschil, vandaar dat ik net als jij @bobbl geen melding gekregen heb ;)
 

Bakkertje

Forumguru
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je eerste de bandenspanning controleert voordat je zomaar reset..
Ik heb na 6 wissels niet één keer meegemaakt dat de bandenboer (profile) de banden op de juiste spanning had gebracht en ook nog eens links en rechts gelijk..
 

hemi24

Forumguru
gisteren ook de wielerwissel doorgevoerd, als alle banden dezelfde spanning hebben, dan meet de sensor geen verschil, vandaar dat ik net als jij @bobbl geen melding gekregen heb ;)

Even een kritische wijzende vinger... :nono:

Als alle banden verhoudingsgewijs dezelfde afrolomtrek hebben als de banden die voorheen gemonteerd waren, zou het systeem geen verschil mogen zien.
 
Bovenaan Onderaan