Bandenspanning op dashboard?

Nissanleave

Nieuw lid
Hoi, sinds een week de trotse eigenaar van een octavia uit 2021. Wel een ‘simpele’ Ambition maar ik ben er erg blij mee. Hij ziet er fantastisch uit. Nu nog àlles uitvogelen. Zoals de bandenspanning zien. Hoe krijg ik die op mijn dashboard getoverd?
En verder nog een vraagje over het type banden dat wordt weergegeven in het menu. Staat nu op ‘winterbanden’ maar er zitten zomerbanden onder. Hoe kan ik dat veranderen?
Volgende week gaan we op vakantie met de auto en zullen we wel tegen nog meer onduidelijkheden aanlopen. Maar voor nu zijn we er echt superblij mee.

hemi24

Forumguru
Welkom op het forum en gefeliciteerd met de nieuwe wagen!
Misschien wil je nog even de tijd en moeite nemen om je voor te stellen in het Meet & Greet topic.

V.w.b. de bandenspanning: als jouw auto geen druksensoren in de banden heeft, is weergave niet mogelijk.
Bij de meeste Skoda’s werkt de bewaking via de ABS/ESP sensoren en wordt afname in druk van een band geregistreerd door een toename van het aantal omwentelingen van het desbetreffende wiel. Komt dit boven een bepaalde grens, krijg je een melding.

De weergave “winterbanden” in het menu zal de instelling zijn waar je een snelheidswaarschuwing kunt laten geven, voor het geval je winterbanden hebt gemonteerd met een lagere snelheidsindex?
Die kun je dus gewoon uitzetten of wissen.

Antera

Donateur
Bandenspanning weergave kan wel ingebouwd worden maar zal dan alleen zichtbaar zijn in je mediasysteem. Heb dit al een aantal keer in diverse autos ingebouwd

Bovenaan Onderaan