Bandenreparatieset

Wie heeft ervaring met de Bandenreparatieset ?


Wil eigenlijk wel een Thuiskomer-band en krik hebben voor mijn Yeti 1.8

vooral als we met de caravan op weg zijn.
 

corsaar

Senior Member
met dank voor het filmpje lenK ik ben voorgoed
genezen nooit meer een banden reparatieset.
 

Hetzer

Forumguru
Heb ik gevraagd of mijn huidige volwaardig reserve wiel, overgezet kan worden in mijn nieuwe Greenline.
 

Captain Hook

Forumguru
Nog afgezien van de zooi die die latex achterlaat in je velg.
Leuk voor de bandenboer om dat weer schoon te maken voordat de uiteindelijke nieuwe band er op komt. :icon_smile_dead:
 

wimv

Actief lid
Ik heb mijn nieuwe Yeti ook laten voorzien van een volledig reservewiel. Je levert wel wat kofferruimte in maar dat heb ik er wel voor over. Ik voel me onderweg echt niet lekker zonder reservewiel. Overigens krijg je onder de dubbele bodem (waar het wiel onder ligt) wel mogelijkheden om kleine spullen onzichtbaar van buitenaf op te bergen. Zo win je toch weer wat terug.
 
Ik heb ook een volwaardig reservewiel genomen. Ik heb wel eens een lekke band gehad en zo'n thuiskomertje vond ik al niks. Ik wil gewoon een ander wiel er onder kunnen zetten en normaal verder kunnen rijden. Gepruts met een reparatieset zie ik al helemaal niet zitten.
 

Wasmachineman

Forumguru
Bedankt LenK ! Mooi filmpje. :xyxthumbs:
Gelukkig heeft de dealer (Broekhuis) dit al in de offerte verwerkt dus heb ik hier geen zorgen om.
 

O2_1.2TSI

Actief lid
Misschien een tip voor diegene die nog voor de keuze staat: Als je overweegt om winterbanden op velg aan te schaffen kun je in de zomer een winterband achterin gooien en in de winter één van de zomerbanden.
 

Hetzer

Forumguru
tja , opzich een handige tip, ik weet alleen niet of mijn 16 inch
atria velgen wel achterin de Fabia passen..
 

ronald24e

Actief lid
Dit is wel wat ik persoonlijk ga doen inderdaad, zodra ik de fabia heb ga ik op zoek naar goede tweedehands winterbanden, waarvan ik er dan 1 achterin leg als reservewiel.
 

LenK

Forumguru
Hou er rekening mee dat je het wiel dat er af komt ook moet kunnen opbergen.
Dus als je denkt ruimte te besparen met een smal noodwiel oid dan kom je bedrogen uit als je bijvoorbeeld op vakantie met een volle bak na een lekke band het dikkere echte wiel kwijt moet.
 

ronald24e

Actief lid
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in:)

Persoonlijk zou ik ook niet kiezen voor een noodwiel dat is in mijn ogen een verkeerde kosten besparing....dan kun je beter ervoor kiezen om een goede tweedehands velg+band te zoeken op internet.....volgens mij zijn er genoeg te vinden.
 
Hoe dubbele bodem in de Yeti, als ik de plaat optil zie ik alleen maar de compressor en spuitbus, en de lege plek waar in krik in past.
 

OuweHippie

Senior Member
Ik dacht nog vlak voor de aflevering over een thuiskomertje en toevallig stond er een YETI klaar waarin er eentje zat. Ik ben me echt rotgeschrokken van de ruimte dat zo'n ding inneemt. Er bleef echt niet veel over van de (standaard) ruimte in de kofferbak en om echt álles in de caravan te laden, nou nee.

Het "repareren" schijnt kipsimpel te zijn. Flesje aansluiten op het ventiel en de compressor en op een knopje drukken.

Het bijkomend voordeel is dat de caravan aangekoppeld kan blijven én dat de auto niet hoeft te worden opgekrikt. Dat lijkt me wel zo prettig.

@jvdzwet..... de dubbele bodem is een extra afdekplaat. Ik neem aan dat die ook nog eens boven het reservewiel komt te liggen. Er zijn wel foto's van te vinden trouwens.
 

OuweHippie

Senior Member
Daarin kan ik je moeilijk tegenspreken. Persoonlijk ga ik er vanuit dat mijn banden heel blijven en mocht dit niet zo zijn zal ik uitgebreid verslag doen van mijn avontuur.

Ik kon wél met een 2CV en een GS op drie wielen rijden, met de YETI heb ik dat (nog) niet geprobeerd.
 

van_der_P

Senior Member
Is er in de Greenline wel plaats voor een (volwaardig) reservewiel ? Ik had dat tijdens de meeting willen controleren maar het is mij helemaal de door gegaan. Vergeten dus.
 
Bovenaan Onderaan