Bandendruksignaal

Beste forumleden,

ik heb onlangs een Skoda Superb Sportline bouwjaar 2022 gekocht. Nu geeft de boordcomputer aan dat de bandendruk niet in orde is. Nu weet ik van mijn voorgaande auto's dat je dit kunt resetten. Bij de oudere modellen VAG zit het in het dashboard kastje, en volgens google en youtube kun je dit bij mijn model doen bij de car-setup.

Echter... hier kan ik nergens een reset knop vinden...

Kan iemand mij hiermee helpen? Hoe krijg ik dat ''hoefijzer met uitroepteken'' weg ;)

unphoto

Actief lid
Dit is een actief monitoring systeem.
Oftwel, resetten is oude tech.
Als je OK ingedrukt kan houden op het dashboard bij de melding, zijn het geen echte TMPS sensoren.

Als je wel TMPS sensoren hebt, en je hebt de banden spanning gefixed (wat je niet aangeeft) dan;
TPMS in de velg is kapot of daadwerkelijk spanning te laag.
Zolang als dat de melding er is, wordt het geforceerd getoond via het infotainment bij het opstarten. Daarnaast kan je ook via het dashboard scrollen naar de TPMS info.

Laatst bewerkt:

hemi24

Donateur
Ben wel nieuwsgierig bij welke modellen hiervoor een resetknop in het dashboardkastje heeft gezeten… :arghh:

Bij Wagenstatus in je radio/navigatiescherm kun je naar het menu voor bandenspanning, daar vind je ook de (re)set knop.

Captain Hook

Forumguru
Het ingebouwde batterijtje van een TPMS sensor is na 5-8 jaar meestal wel EOL.
En aangezien je die niet ff makkelijk kunt vervangen, betekent dat band v.d. velg (laten) halen, oude TPMS sensor bij het elektroafval, nieuwe monteren, band weer omleggen, balanceren en niet vergeten de verse TPMS sensor weer in te leren.
Bij sommige auto's/merken gaat dat vanzelf, bij sommige moet je zelf iets daar voor (laten) doen.

En ja, @hemi24 er was een tijd, dan zat er in een Skoda gewoon een fysiek knopje waarmee je de bandenspanningswaarschuwing weer kon resetten... Niet IN het dashboardkastje, maar ergens op/aan het dashboard. ;)

• Leuk
Waarderingen: Tees

hemi24

Donateur
@Captain Hook : dat weet ik, zo ken ik het ook nog van de O2 uit ‘07!
Maar ik was vooral benieuwd bij welk VAG model ze dit in het dashboardkastje hadden verstopt.

Edit: Google weet een hoop: blijkbaar hadden ze bij VW bij de Golf 5&6 en de Polo 6R te weinig ruimte op het dashboard…

Laatst bewerkt:

unphoto

Actief lid
De Fransen hebben/hadden dit in het dashboard kastje. Ik zou ook niet weten waar dat knopje bij VAG zat, anders dan op het console.

Bovenaan Onderaan