Bandencontrole blijft op winterbanden staat na zomerwissel

NewO3

Forumguru
Dag,

Een aantal weken geleden heb ik bij Kwik-fit mijn 225/40R18 winter banden laten omwisselen voor mijn zomer banden. (eveneens 225/40R18).
Had na een week eerste bandenspanning melding en opnieuw banden controlerend en waar nodig op juist spanning gezet (2.5 bar) en opnieuw geSET in de columbus.
Wat me ineens opviel is dat er nog steeds "Winterbanden" bij de banden instellingen staat. Ik lijk dit zelf niet te kunnen aanpassen. Iemand een idee hoe deze instellingen gezet wordt en wat de invloed hiervan is ?

ImageUploadedByTapatalk1431788716.153718.jpg
 

micky

Forumguru
Dat staat er altijd en die snelheid waarschuwing daar is bedoelt voor je winterbanden set, jij gebruikt die blijkbaar voor je dagelijkse setting, wat op zich ook kan, maar bedoelt is hier, eenmalig je max snelheid voor de winterbanden (denk aan bijv. 180 terwijl je in Duitsland sneller mag) in te stellen en simpel aan te vinken als de winterbanden gemonteerd zijn en weer uit te zetten als je ze verwijderd, zo voorkomen de Duitsers een "verplichte" stikker op hun Dashboard die je in het verleden veel zag van "VACO"

Gewone max snelheid aanzetten doe je denk ik in de maxidot, maar ben niet zeker ik gebruik het zelf niet, kijk maar even in je handleiding.
 

NewO3

Forumguru
Jeemigdepemig. Zie het nu. Het kopje heet winterbanden en de onderwerpen zijn snelheidswaarschuwing en waarschuwen bij .. logisch nu je het zegt. Had het heel anders gelezen ;)
Je kan snelheid limiet idd gewoon in dit menu aanpassen, of uitzetten. Thx
 
Bovenaan Onderaan