Herkenbaar, ik heb dus de afwijking (tot ergernis van mijn vrouw) om op een parkeerplaats van bv een supermarkt naar banden te kijken, gaat echt onbewust maar het valt me gewoon op ofzo, mijn oog trekt ernaartoe. Maar als je ziet wat mensen eronder hebben zitten is gewoon heel vaak om te janken. Ook ik eigen familie valt mijn mond soms open van verbazing dat ze hun kinderen in een auto durven te zetten met gladde banden.
Ik heb mijn kinderen al aangegeven, durf nooit hier aan te komen rijden met slechte banden. Denk serieus dat ze het niet zullen durven.
Ik vervang ze altijd bij 3mm, iedereen verklaard mij voor gek want 1.6 is APK nog goed. Nou je kan me wat, bij 4mm begin ik al te kijken wat eronder gaat komen.
De klapband die ik had in België ben ik echt goed vanaf gekomen doordat ik bij toeval verkeerd was gereden en dus ergens binnendoor reed tussen Charleroi en Philippeville op de N5 dus niet hard reed. Toch was het effect nog best heftig, had er niet aan moeten denken dat het op de snelweg was gebeurd. Ja, ik dacht toen nog dat 1 vakantie nog wel kon, had ook minimale droogte scheurtjes.