EdZ

Donateur
Heb nu Good Year. Lijken na wat slijtage meer herrie te maken dan de Cross Climates 2 die ik onder m'n Leon had. Ze bevallen verder wel. Pirelli's kon ik in mijn maat niet krijgen, maar die zouden wat stiller moeten zijn. Was mijn 1e keuze geweest...
Mijn garage is geen fan van Michelin, schijnen vrij snel droogte scheurtjes te krijgen, al heb ik dat in 3 jaar niet geconstateerd.

Ik denk dat je met Michelin, Good Year, Pirelli en Continental niet echt een foute keuze kan maken.

Fmoon

Forumguru
Van die droogte scheurtjes van Michelin had ik bij mijn eigen auto vroeger ook heel snel last (Supersport). Heb daar zelfs een klapband mee gehad. Daarna op mijn Octavia ook enkel Pirelli gehad. Ik denk dat ik hem de Pirelli ga adviseren, zeker gezien het weer in Nederland.

Tees

Donateur
Ik ben een groot fan van de Michelin CC's. Zowel op m'n vorige als huidige auto eronder gehad. Droogtescheurtjes heb ik nog geen last van gehad, maar beide hebben er 3 jaar onder gezeten. Eerste auto verkocht met die eronder, huidige auto is nog niet ouder. Ik rij ongeveer 8-10k per jaar

PizzaPieter

Donateur
Ik heb deze jongstleden aangeschaft en geen seconde spijt. Pirelli Cinturato All Season SF 3 XL 225/40 R18
Zeker met glad weer veel fijner dan mijn vorige, die veel minder grip had met nat weer. Bridgestone Weather Control A005 XL 225/40 R18

Herperduin

Forumguru
@Fmoon : Continental AllSeasonContact 2 zou ook nog een alternatief zijn in die maat.

Deze zitten op mijn Octavia vanaf aanschaf en zeer tevreden mee (205 60 16). Geen vergelijkingsmateriaal maar naar mijn gevoel stil en slijten niet bijzonder hard. Ook geen klachten voor wat betreft wegligging en of remweg droog en nat maar geen ervaring in sneeuw.

ertromp

Forumguru
Ook ik kan me aansluiten bij de goede ervaringen met de Continental AllseasonContact 2 banden.
Op droog en nat wegdek kan ik mijn Tiguan van ca 1790kg prima sturen, remmen en optrekken.
Wegligging top hoor.

andrehj

Forumguru
Ik heb de AllseasonContact ook gereden en die kon ik in 2022 na minder dan 5 jaar en met nog 5 mm profiel ineens afschrijven omdat er bij de APK scheuren in het profiel (tot op het karkas) werden geconstateerd. Zoiets had ik in mijn automobielhistorie nog niet eerder meegemaakt.
Toen was ik wel klaar met Conti en heb Michelin CrossClimate 2 gekocht. Die doen het sindsdien prima, maar zitten er ook pas 3 jaar op.

Bovenaan Onderaan