Banden wissel machine privé

Arjan1985

Forumguru
Beste mensen. Zijn er nog leden in de buurt van Zeeland / Rotterdam met een banden wissel machine in de schuur die voor een schappelijk bedrag mijn winterbanden op velg kan zetten?
Mijn vaste hobby monteur heeft voorlopig geen tijd / zin om mijn net gekocht winterbanden er onder te zetten.
Ik snap dat ik ook naar de garage kan gaan maar die hebben en geen tijd logischer wijs en ze vragen er logischer wijs 105 euro voor.

@Tees hebben jullie in de hobby garage zo’n machine? Wellicht dat zoiets ook in Rotterdam te vinden is.

Alvast bedankt voor de eventuele tips.

MarkvdD

Forumguru
Ik heb zo'n machine niet maar er zijn ook mobiele montagebedrijfjes die ze erom kunnen leggen. Tot een bepaalde straal vanaf hun locatie komen die gewoon op jou locatie je banden wisselen en de prijs is vaak erg gunstig.

Tees

Donateur
Bij mijn AHC hebben we idd een eigen bandenwisselapparaat + balanceerapparaat. Erg moeilijk is t niet hoor, even een paar filmpjes kijken en als je tenminste één rechterhand hebt moet t lukken.

Misschien een DHZ garage in die omgeving?

serum

Forumguru
Als ik een paar eurootjes denk te besparen is dat meestal 80km verder rijden en 1,5 uur lang op iemand wachten die net te ruw omgaat met je velgen omgaat. Resultaat is dan een kras op 2 van de 4 velgen en de rit naar huis merk je dat je bij 120km/u zit te stuiteren in de auto. Ik vind het wel prettig als ik terug kan om iets te verhalen zonder de gedachte 'ach, het was zo goedkoop, ik mag er niks van vinden'. Dat gezegd hebbende is 105 euro voor een wissel wel fors. Kleine prijs voor je eigen nalatigheid om het zo machtig laat te doen. (ik mag het zeggen, heb op 3 januari in de avond in het donker de zomer/winterwielen staan wisselen). Rijkelijk te laat, maar de voldoening om iedere dag te mogen denken 'ik heb ze dr geen dag te laat onder gezet'.

Bovenaan Onderaan