Banden trimmen; ervaringen

Beste allemaal,

Ik heb een set banden met een prima profiel. 2 banden vertonen eigenschappen van cuppen. Ik heb een 2 bandenbedrijven benaderd en laten kijken. De ene is zeer overtuigd dat ze prima te trimmen (weer rond maken met een speciaal daarvoor bestemde "trim-machine") zijn daar er erg veel profiel op zit. Het trimmen zou een minimale invloed hebben op het profiel.

Ik heb 2 sets zomerbanden en de ene is prima maar de andere set heeft een geluid :biggthumpdown: alsof je op een klinkerweg rijdt.

Heeft iemand ervaring met het trimmen van de banden.

Daar ben ik weer.

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en heb ondanks veel tegenstrijdige berichten op internet 2 banden laten trimmen.
Niet geschoten is altijd mis en een beetje risico nemen maakt je wijzer.
Bij een bandenbedrijf in Hardenberg hebben ze een "trimmer".
Ik werd ontvangen met koffie en ik mocht meekijken hoe het een en ander in zijn werk gaat.
Eerst wordt de band gemeten en als de juiste vorm bepaald is dan wordt er een heel dun laagje van de band geschraapt.
Het profiel moet wel voldoende zijn anders heeft het geen zin, en het cuppen moet niet extreem zijn.
Het verlies van profiel is minimaal; 3/10 tot 4/10 van een mm. Hier zijn op internet veel cowboyverhalen over volgens de bandenkenner. (verhalen van 2mm verlies)
Na het balanceren kwam de rit naar huis; wat een rust. In 1 klap van al mijn frustraties af en nog ruim 6mm profiel over. Wat is een oplossing soms toch simpel.

Mischien kun je hier je voordeel mee doen.

hemi24

Forumguru
Goed om te lezen dat je postitief bent over het trimmen.

Wat moet een dergelijke operatie ongeveer kosten per band? Het is altijd i.c.m. ballanceren neem ik aan?

Bovenaan Onderaan