Banden met dikke velgrandbescherming

Hallo allemaal,

Ik wil voor mijn superb 2.0 tsi 4x4 272pk uit 2019 een set 19 inch wielen gaan bestellen.
Op mijn vorige auto (audi a6 2014) lag een set 20inch dus kwa comfort zal dit ongeveer hetzelfde zijn.
Op de 20 inch wielen lagen pirelli p zero banden en deze hebben een dikke velgrandbescherming. Dit zijn wel banden uit het meest dure segment.
Ik zou graag weten of er forumleden zijn die goede ervaringen hebben met eventueel een ander merk/type band. Wat ik zoek in een band is een zo dik mogelijke velgrandbescherming en een band waarmee je sportief kan rijden ( lekker door de bergpassen en over de autobahn ) en natuurlijk goede grip op nat wegdek.
Nog ff een foto van de velgen die het misschien gaan worden er is zoveel keuze dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Screenshot_20250430_195259_Samsung Internet.jpg

hemi24

Forumguru
Volgens mini’s er qua banden niet zoveel keus de sportieve A-merk banden ontlopen elkaar qua prijs niet zoveel (en dan is de P zero misschien nog wel de goedkopere…
Wil je wat minder betalen, kom je uit bij merken als Hankook, Kumho, Toyo, Nokian, etc…

Arjan1985

Forumguru
Michelin pilot sport 4 of 5 Ja iets duurder, maar mega veel grip. Niet te verwarren met de 4s en 5s. Ik was dit jaar voor de 18 inch 125 euro per band kwijt. Ex montage
Maar die heeft geen velgen rand dacht ik??

haassie

Forumguru
Ik zat zelf te kijken naar good year f1 asymmetric 6 …goede band wat ik zo lees en lagere db‘s…fluisterstil zal het niet worden maar alles helpt. Wat ik zo lees hebben deze banden ook “rimm protection”….

Een tijdje terug zag ik een auto rijden met benden met een hele grote velgrandbescherming het zag er strak uit. Ik kon alleen noet zo snel het merk/type band zien maar wellicht was het een hangkook. Nu ligt er 17 inch onder met 4 seizoens banden (vorige eigenaar)dus ik denk dat ik er sowieso op vooruit ga als ik een goede band pak.

Rallye

Forumguru
Ik heb Bridgestones op de GTI en die lijken de velg beter te beschermen dan de PS4’s op mijn oude RS. Type zo niet bij de hand.

haassie

Forumguru
Ik heb ook nog eens zitten kijken. Er zijn zijn dus ook mensen die 1 breedtemaat groter gaan Puur vanwege de prijs In mijn geval is standaard 235x40 r19. Je zou 245 40 19 Kunnen nemen. Deze maat wordt vaker gebruikt door andere merken auto’s dus zijn ze wat voordeliger. Omdat de hoogte 40 een percentage is van 245 breedte is de wang dus iets hoger, hetgeen qua afwijking op een km teller niet echt uit maakt (zou zelfs wat nauwkeuriger worden)…ik neem aan dat het in een wielkast wel past……ik weet niet hoe dat bij 20” zit…

Bijlagen

• IMG_0639.jpeg
    IMG_0639.jpeg
    112,1 KB · Weergaven: 9

1983jeroen

Forumguru
Ik zat zelf te kijken naar good year f1 asymmetric 6 …goede band wat ik zo lees en lagere db‘s…fluisterstil zal het niet worden maar alles helpt. Wat ik zo lees hebben deze banden ook “rimm protection”….
Ik heb deze in 18 inch. Heeft inderdaad goede velgbescherming

hemi24

Forumguru
Hoe effectief de velgrandbescherming is hangt natuurlijk ook af van de gekozen breedte van de velg.
Skoda (VAG) hanteert over het algemeen niet de breedst mogelijke velg bij de toegepaste bandbreedte; als je aftermarket velgen neemt zijn deze vaak net iets breder.

Bedankt allemaal voor de tips en het advies.
Ik wilde morgen eigenlijk gaan kijken bij wheelpoint. Maar er is iets tussen gekomen dus ik moet een andere datum gaan plannen.
Ik ga eens kijken wat hun advies is en ik houd jullie tips ook ik mijn achterhoofd.
Meer tips zijn altijd welkom.

Fijn weekend allemaal.

SuperBeeb

Forumguru
Ik heb Conti UltraContact NXT (nxt is de nieuwste versie). Goede all-rounder, stil, en je kan er ook vlot mee over een rotonde. En ook nog een beetje 'groen' voor het schone geweten.
Komt ook goed uit tests.

De Velgen zijn besteld. Set 19 inch van borbet met de nieuwste serie van continental. Dus nergens op bezuinigd. Over 1 a 2 weken worden ze gemonteerd.

hemi24

Forumguru
En welke bandenmaat is het nu geworden; de 235/40?

Persoonlijk had ik die laatste paar centen erbij gedaan en voor de Michelin gegaan om een setje Trinity’s of Supernova’s.

Op advies ben ik voor de continental gegaan. Kwa prijs heb ik nergens naar gekeken. Bandenmaat 235 40 19.
De borbet velgen waren ruim €300 duurder als de velgen van gmp maar doorslaggevend was dat de gmp velgen 16.4kg wegen en de borbet 11kg dus dat was nogal een verschil.

SuperBeeb

Forumguru
Sorry, zie je bericht nu pas. Ik was even op stap om mn 10 jaar oude Michelins onder de hobby-auto weer een keer op te warmen :D
Maar zoals je vast al hebt gezien, zit hier op de NXT ook een velgrandbeschermer.
Zijn het idd de NXT's geworden?

Bovenaan Onderaan