Banden ervaringen Superb 2

AKroeze

Nieuw lid
Beste forumleden,

Aanstaande zaterdag wordt mijn Superb Combi afgeleverd met Pirelli P7 (225/45/R17).

Wat zijn jullie ervaringen met deze banden?

AKroeze
 

Roel

Lid
Gefeliciteerd met je goede keuze.

De Pirelli's hebben zowel bij nat als droog een goede wegligging.
Ik vind alleen dat deze banden veel lawaai maken.
Maar dit komt ook omdat je voor de rest niets anders hoort (motor / windgeruis).

Als deze banden aan vervanging toe zijn, dan zal ik zeker voor een ander merk kiezen.
 

hemi24

Forumguru
Hou ons op de hoogte zou ik zo zeggen!
P6 i.c.m. met een Octavia/Golf/A3/etc. staat bekend om de neiging tot cuppen. P7 heb ik nog weinig over gehoord.

Alvast heel veel plezier met je prachtige nieuwe aanwinst!
 

Superbbb

Nieuw lid
Heb ook deze banden om mijn 17" Trifid velgen (S2C) liggen, idd maken ze redelijk wat geluid... wegligging vind ik wel prettig (na 1800 km gereden te hebben).
 

RogerS

Forumguru
Voor mijn Superb, daar zitten ook de P7 onder, heb ik een Peugeot 407 gereden. Deze had ook P7 er onder liggen. Hier waren de rol- en andere geluiden van het wegdek (oneffenheden) duidelijk minder te horen. Ik vermoed dus dat het niet zozeer aan de banden ligt maar aan de ophangconstructie van de auto.

Overigens was mijn eerst set P7 die achter lagen op de Peugeot 407 ook op een gegeven moment "gecupt" ...

Naast meer lawaai van de ophanging vind ik de Peugeot 407 bij hogere snelheden (200) ook stabieler op de weg liggen. Motorgeluid van de Skoda is wel een stuk lager.
 

Gerrit Vinkers

Nieuw lid
Op mijn SII heb ik de P7 van Pirelli liggen en deze hebben nu ca 40.000km afgelegd en hebben een restprofiel van ca 2 a 3 mm. Over de eigenschappen van de P7 kan ik niets vervelend zeggen, buiten het hogere afrolgeluid, dit is vooral op de snelweg bijna irritant en ik zal dan ook bij de volgende set gaan voor een type band met minder afrolgeluid.

Hemi24, over het cuppen van banden op bepaalde type golf en A3. dit is een bekend probleem en wordt veroorzaakt door de combinatie van wielophaning (het gebruikte VAG platform) en de grote van de profielblokken van de banden. Hoe grover de blokken op de zijkanten van het loopvlak hoe gevoeliger de banden zijn voor cuppen. Er zijn al heel wat wiellagers vervangen op verdenking van stuk zijn waarbij de oorzaak ligt in het cuppen van de banden. Het linker achterwiel is berucht. Een mogelijke oplossing is het regelmatig wisselen van de wielen, voor, achter, of de banden laten sypen, het aanbrengen van kleine snedes in het profiel waardoor de profielblokken onderbroken en flexibeler worden.
 
Bovenaan Onderaan