Banden 195/65-15

Petter

Lid
Wat voor banden hebben jullie onder je Octavia zitten. Onder de mijne zitten Continental CP's, maar ik vind deze nogal luidruchtig, mijn winterbanden zijn stiller! Iemand ervaring met andere merken en/of types, in de maat 195/65-15. Ik hoor het wel.
 

Octaviarijder

Actief lid
Ook ik heb er Conti's onder zitten en vind het geluidsniveau in de winter ook vrij hoog, ook is door de kou de hardheid net ff iets te. Zomers trouwens geen klachten.
 
Op basis van de vermeldingen elders op het forum heb ik er voor gekozen om Michelin Energy banden te laten monteren. Mijn O2 was ook geleverd op Conti's, maar mijn dealer was zo vriendelijk deze aan te verwissellen voor Michelins.

Een echte aanrader!!!!
 

Erwin_K

Nieuw lid
Ook ik rijd met Continental CP's (195/65-15) onder m'n Octavia Combi. Ze zijn niet bepaald stil maar verder ben ik er zeer tevreden over. Rijd ze deze zomer nog op en laat dan winterbanden op de stalen velgen monteren. En dan volgende zomer lichtmetaal eronder 16" met Continental Premiumcontacts in de maat 205/55-16. Of heeft iemand anders nog een andere suggestie? /forum/images/graemlins/722.gif
 

Petter

Lid
zit nog een mm of 5 op en om ze nou op te roken bij het eerste stoplicht zie ik ook niet zo zitten. Mijn winterbanden liggen overigens al op stalen velgen zodat ik de complete wielen kan wisselen, makkelijker dan iedere keer de banden over te leggen.
 

TurboBooster

Forumguru
Deze maand nog nw. alu. velgen 16 inch met 205/55 banden.
Na het lezen van veel reviews worden mijn banden Michelin Exalto PE2.

TB.
 

Octa1

Lid
Zelf in bezit van Octavia 1.8T SLX uit 2000.
Ik heb zelf Vredestein Spotrac 3 eronder liggen en dat rijdt goed.
Vooral de wegligging is erg goed.

Ik heb van Profile begrepen dat je vooral een "blokjesprofiel" met blokjes van gelijke grootte moet voorkomen. Deze zijn erg gevoelig voor "cuppen".
Een profiel met ongelijke blokjes is lang niet zo gevoelig.
Overigens ontkennen ze bij de dealer dat dit een bekend verschijnsel is.....
De vorige x wilden ze banden met meer dan 5 mm maar weggooien omdat de monteur vond dat de banden teveel geluid maakten.....toen maar over gegaan op de Sportrac, bij de garage wilden ze alleen maar Conti's aan me kwijt... (toeval? :uitlachen: ). Tot nu toe geen spijt van.

Ik weet alleen niet of ze ook voor lagere snelheden te koop zijn.
 

ougie

Forumguru
Ik weet niet af je al geslaagd bent met je banden. Misschien heb je hier wat aan http://www.autobandentest.com/
Ik heb zelf, voornamelijk op advies van een paar collega's, voor de Toyo Proxes T1-R gekozen en uit bovenstaande site komen ze ook prima. Een perfecte band die plakt aan de weg en qua geluid, binnen en buiten de auto prima bevalt, slijtage kan ik nog niet veel over zeggen, ik heb ze pas twee maanden. Ik weet alleen niet of ze in jouw maat te krijgen zijn. Alle bekende merken komen er verder in voor.
 

Vacaro

Senior Member
Dunlop SP01 205/55/16 zeer stille band, goede grip bij droog weer, bij nat durft deze in bocht buitenkant opzoeken maar word direkt gecorrigeerd door 4x4 en ESP, maar als dit gebeurt is dat dan al geen wettelijke snelheid niet meer. Nu alle vier bijna aan vervanging toe (37000km)
 

Tomcat

Lid
Ik heb, bij aflevering, van mijn ( 2e handse ) Octavia RS HB 2002, 4 hagelnieuwe
Conti's laten leggen, en het zijn de;

205 / 50 R17 93 W, Sport Contact 2 banden, met velgrandbescherming!!!

En tot nu toe bevallen ze me zeer goed, ik kan niet zeggen dat ik ze " rumoerig " vindt!
Maar dat is denk ik maar net wat je gewend bent, lijkt me ;)
 

Roel

Lid
Ik heb dezelfde banden erom liggen en ook bij mij bevallen ze uitstekend.
Alleen bij nat weer verliezen ze bij snel accelereren wel grip en moet de traction control ingrijpen.

hoewel ze vrij prijzig zijn, zal ik bij vervanging weer dezelfde eronder laten zetten.
 

purk

Senior Member
het moet toch ergens in zitten he, dat prijs verschil

Ik moet zeggen dat mijn octaaf combi I ook meer lawaai maakt dan de golf 4 van mijn vader en die heeft de zelfde motor.


Ook moet ik zeggen dat ik met mijn michelin energy banden in de maat 195/65R15 beetje zwaberig aan vind voelen.
Ik zit er over te denken om toch maar een velg maatje groter te gaan en er 205/55R16 onder te zetten.
Zijn er meer mensen die dit gevoel hebben met michelin in deze maat, ik heb er de zelfde maat winterbanden op zitten maar vind dit niet zo opvallen met deze banden, vredestein snowtrac2
 

kingblieck

Nieuw lid
het moet toch ergens in zitten he, dat prijs verschil

Ik moet zeggen dat mijn octaaf combi I ook meer lawaai maakt dan de golf 4 van mijn vader en die heeft de zelfde motor.


Ook moet ik zeggen dat ik met mijn michelin energy banden in de maat 195/65R15 beetje zwaberig aan vind voelen.
Ik zit er over te denken om toch maar een velg maatje groter te gaan en er 205/55R16 onder te zetten.
Zijn er meer mensen die dit gevoel hebben met michelin in deze maat, ik heb er de zelfde maat winterbanden op zitten maar vind dit niet zo opvallen met deze banden, vredestein snowtrac2
Hallo ik heb zelf 225/45-17 bridgestone potenza's geweldige banden geen herrie banden en goede grip.
 

kingblieck

Nieuw lid
Hallo ik heb er zelf 225/45-17 bridgestone potenza's onder liggen geweldige band en goede grip en geen herrie banden!
 
Bovenaan Onderaan