Bak lagers bij de aandrijfassen nu al stuk (85000km) - coulance?

bobby45

Actief lid
Heb ik weer.

Winter check bij mijn LPG en nieuwe software.
Wil je even kijken bij het optrekken weer belasten hoor/voel ik wat ,ruimte in de aandrijfassen?? rubbers van de motorophanging?
Inbouwer:
Nee spelling op de lagers en de keerringen lekken ook al.
Ze hebben gebeld met Skoda Groningen, komt wel vaker voor. OOO

Ik zoek nu montage tekeningen en heb ik recht op coulance?
2,5 jaar 85000 km??

Help, wat zal dit kosten?

Ronnie

Forumguru
Valt mee: Diff. rollagers kosten zo'n € 37.- per stuk en de keerringen € 4,- per stuk.

2 Weken geleden alle hoofdlagers van mijn T4 Westfalia camper vervangen (325.000 km), de 6 hoofdlagers,koppelingsplaat, drukgroep, druklager en alle keerringen van de bak waren bij elkaar zo'n € 500,-.
En natuurlijk een paar uurtjes stevig doorsleutelen.......

Bijlagen

• ScreenHunter_01 Dec. 01 18.51.jpg
    ScreenHunter_01 Dec. 01 18.51.jpg
    198,9 KB · Weergaven: 232

reeseend

Forumguru
Met mijn vorige O2 1.6 FSI uit 2005 ook gehad dat na 128K de achterste baklagers vervangen moesten worden. Geen lekkage maar Bijgeluid bij 1e en 2e versnelling. Reparatiekosten bij skoda dealer 750€. Toen maar de auto ingeruild op de huidige RS.

Antera

Donateur
baklagers zitten als het goed is in de bak. Moet ervoor open om deze te vervangen. Alleen de askeringen kunnen vervangen worden zonder uitbouw

bobby45

Actief lid
net overleg gehad nw bak plus in bouw 1300 euro auuuuu bak is 3000euro bij pon:icon_smile_dead:

Noord26

Forumguru
2,5 jaar oud en 1300 moeten betalen voor een nieuwe bak? Hmm.. hoeveel procent coulance krijg je dan? Als een auto dealer onderhouden is mag je zeker meer coulance verwachten net buiten fabrieks-garantie.

Informeer eens bij VAG-techniek te Nuenen?

Michel

Forumguru
@Noord26: Ik meen in andere draadjes te hebben gelezen dat Bobby45 het onderhoud aan zijn Octavia altijd zelf heeft gedaan. Het is dan de vraag in hoeverre je dan recht hebt op coulance buiten de fabrieksgarantie...

Noord26

Forumguru
Oei, dan wordt het waarschijnlijk idd zeer lastig. Als de fabrieksvoorschriften qua onderhoud niet zijn gehandhaafd; om volledige of meer coulance te verkrijgen/verzoeken. De vraag blijft echter of het wel enig verschil uit maakt. Heeft een versnellingsbak überhaupt al wel enige vorm van onderhoud nodig op die leeftijd en km-stand (op wellicht een olie wissel na)?

Michel

Forumguru
In principe heeft een versnellingsbak volgens mij geen onderhoud nodig. Maar ik kan me wel voorstellen dat er bij het onderhoud naar een aantal aspecten wordt gekeken, zoals lekkages, speling op het mechaniek, afstelling etc. Als dit niet door een officiële dealer is gedaan, kan het misschien weleens een lastige discussie worden.

bobby45

Actief lid
dealer belde net ik betaal 500 euro en het is klaar.
:xyxthumbs:mooi zo,n vriendelijke dealer in veendam Ik ben bij met deze oplossing.

Bak is 3000 euri 70% pon collance .2100 euro montage was voor mij 1300 euro nu dus maar 500 euro.

Eigen onderhoud mag dat niet? doe het volgen het boekje hoor,met liefde

Michel

Forumguru
Natuurlijk mag je wel eigen onderhoud doen. Maar ik kan me zo voorstellen dat een dealerorganisatie wel moeilijk zou kunnen gaan doen over garantiegevallen, omdat hij bij de gebruikelijke beurten de auto niet zelf heeft onderhoud heeft gegeven. Dat je het met liefde doet, geloof ik meteen.

Wat ik me wel afvraag: wat zijn nu de gevolgen voor je Mobiliteitsgarantie? Daar zal je waarschijnlijk geen aanspraak op kunnen doen, niet?

bobby45

Actief lid
Nee geen garantie op mobiliteit.
Wel en demo yeti mee top snel geregeld echt goed bezig,daar in veendam.
Theerdsema heeft zijn van de beste kant laten zien hij is weer op de oprijlaan :grin:

hemi24

Forumguru
Kan het bevestigen: ook ik ben met mijn vorige O2 uitermate goed geholpen in Veendam toen na 112k bleek dat mijn laatste O2 toch een defect 2-massa-vliegwiel had...

Bovenaan Onderaan