Baggagerek / net achteraf in S3 combi

Renkie

Forumguru
Weet iemand of er een origineel baggage rek of net achteraf in te bouwen is in een S3 combi en wat dan de onderdeelnummers zijn? Het gaat dus om een deel wat achter de hoofdsteunen komt tussen achterbank en koffer.

Ik heb eerder een voorbeeld op het forum een voorbeeld van een O3 gezien dacht ik maar ik kan niets vinden voor een S3 wat origineel bij de auto hoort?

Mag van metaal zijn, maar een net mag ook. Ben benieuwd of iemand hier al zoiets in heeft laten bouwen.
 

Johnnyvr6

Forumguru
Ik ben dinsdag weer op het werk dan zou ik eventueel kunnen kijken voor je. Als niemand me voor is geweest iig
 

Renkie

Forumguru
Ondertussen ben ik iets verder en heb ik een onderdeelnummer. Toch knap dat je in 2 minuten Google verder komt dan 10 minuten bij de dealer :)
Nummer: 3V9017221

Dat is de metalen versie, en je moet wat gaten boren op basis van wat voorbereidde gaten. Daarna kun je het rek er makkelijk in/uit schroeven zo te zien.

Nu dan de vraag: wie heeft zo'n rek en hoe bevalt het?
 

VolvoFox

Senior Member
Bagagerek bevalt prima. Zit alleen aan de 2/3 bank vast dus als je dit deel naar voren wilt klappen moet je het rek eerst verwijderen.
 

TDI_DSG

Senior Member
Ik heb de metalen versie. Bevalt goed. Dit mijn 3e superb waar ik het in heb zitten. Overzetten was volgens mijn dealer geen optie aangezien de bevestigingspunten in het plafond niet los leverbaar zijn. Het is even een investering maar zeker waard. Zet er ook regelmatig spullen aan vast die in de kofferbak / op de achterban staan met een spin.
 

Mali

Forumguru
Ik heb ook de metalen versie, er zijn 4 blindklinkmoeren in de auto door de dealer gemonteerd en is relatief eenvoudig met de 4 moeren met de hand los en vast te draaien.
 

Mali

Forumguru
Deze heb ik in de octavia combi van 2017
 

Bijlagen

  • 12E5ECFB-F86E-497B-91F5-DA1876E7DC89.jpeg
    12E5ECFB-F86E-497B-91F5-DA1876E7DC89.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 28
  • 9F381E63-3294-4AD2-A64E-E910163987B6.jpeg
    9F381E63-3294-4AD2-A64E-E910163987B6.jpeg
    715,9 KB · Weergaven: 25

Hakar

Donateur
@Mali en dealer gaat dit ook netjes aan zowel binnen als buitenkant herstellen?
Is puur gebrek aan kunde.
Er is zeker geen afstandstuk op de boor gebruikt, anders was deze niet zo ver doorgekomen.
 
Pff, lekker dan zo'n buts in je auto!!
Ik ben ook aan het zoeken naar een hondenrek of net. Kom nog wel eens in Duitsland met de honden achterin en daar schijn je een boete te kunnen krijgen als ze los zitten. Nou zijn het wel kleine honden die netaan over de achterbank kunnen kijken maar het lijkt me in algemene zin toch best een goed idee om ze een klein beetje op de plek te houden :-)

Heb niet zo'n trek in incompetente mensen die gaten in mn auto moeten gaan boren (of ik dat nou zelf ben of de dealert...) maar alle andere versies, zoals bijvoorbeeld die van travall die ik vind zijn voor auto's zonder panorama dak. En laat die van mij dat nou net wel hebben. Dus dat gaat niet passen.

Iemand nog tips voor een rek wat relatief makkelijk in- en uitgebouwd kan worden (heb ook nog wel eens grote lading mee waarvoor de achterbank plat moet) ?

Alvast bedankt!
 

Renkie

Forumguru
Als het puur om honden gaat zou ik kijken naar zo'n kooi / bak waar ze in kunnen en dan die goed vastzetten.
 
ja daar heb ik ook al es aan gedacht, maar aangezien een van de twee al niet zo'n fan is van auto rijden en de ander graag een beetje bewegingsruimte heeft, leek me dat toch niet zo denderende oplossing.
Misschien eens zo'n ding lenen ergens om te kijken hoe ze het vinden.
 
Bovenaan Onderaan