Bagageruimte Enyaq: vlakke laadvloer?

Als nieuwkomer met een Volvo XC70 heb ik meteen een vraag. Ik ben veel met mijn honden onderweg naar shows en wedstrijden, en het is voor mij dus handig als de rugleuning van de achterbank helemaal plat kan om er een of twee benches in te plaatsen. Bij de Volvo gaat dat probleemloos. Hoe is dat bij de Enyaq?

Japanese Power

Donateur
Die had ik ook gezien @hemi24 maar de achterbank blijft schuin en je hebt daar ook een drempel zitten in de overgang naar de platgeklapte bank. Maar ik denk dat @Ardenner maar even live moet gaan kijken bij de dealer.

Ik ga inderdaad deze week kijken bij de dealer. Ik heb vorige week bij Mercedes de EQB bekeken, en daar loopt de rugleuning ook op. Dat is trouwens geen onoverkomelijk bezwaar, maar plat is voor mijn gebruik gewoon beter.

EdK

Forumguru
Tsja maar wel een giga vlakke laadvloer
Enne dat elektrisch is een kwestie van nog even wachten, de transporter is er ook al voor 70K...... :banghead:

Japanese Power

Donateur
Als je een iV80 even in de configurator met alles aanklikt zit je ook aan de 67.240 euro, dus niet de X want die is NL (nog) niet leverbaar.
Een voordeel, TS woont in BE, dat scheelt heel wat pegels. Maar de ID Buzz is voor vrijwel hetzelfde geld ook een optie. Er komt trouwens een ID Buzz aan met een verlengd chassis, dus een soort MEB+ platform, deze gaat vrijwel zeker ook leverbaar worden met een grotere accu dan de huidige 77 kW.

Tees

Donateur
Als ik me goed herinner duurt het nog wel een jaar of 2 voordat die verlengde ID.Buzz op de markt komt. Zou dan ook als camper variant (ID.California oid) komen.

Japanese Power

Donateur
Volgens de verkoper gisteren zou deze in 2024 uitkomen. De demo zou dit jaar al moeten komen.
Maar goed: verkopers en realiteit, daar schort wel eens wat aan.

Aan de ID Buzz heb ik al gedacht, maar dan loop ik wel een mooie aankooppremie mis. In Luxemburg ligt de limiet bij een verbruik van 18 kwh/100 km. Die vlakke laadvloer is overigens geen absolute must, maar zou wel prettig zijn.

Ik vind het trouwens wel knap dat Skoda het verbruik binnen die limiet weet te houden, zelfs voor de 80X. De kleine Volvo XC40 valt er helemaal buiten, en van de Mercedes EQB valt alleen de kleinste motor met 2x4 binnen de limiet.

Bovenaan Onderaan