Bagagenet achteraf monteren

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een Superb 3 Combi uit 2022 gekocht en wil graag achteraf een bagagenet (3V9.861.691.D) monteren. Hiervoor moet ik 2 uitsparingen maken in de dakbekleding. Via de dealer heb ik al afdekkapjes en bevestigingsmateriaal gekocht om de beugel van het net in te hangen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en hoe kan ik nagaan waar ik de uitsparing precies moet maken? Ik kan geen monteurshandleiding of zoiets vinden met detailtekening. Bij de dealer wisten ze het ook niet.

Bijlagen

• Screenshot_20250921-221541.png
    Screenshot_20250921-221541.png
    444,8 KB · Weergaven: 18

hr.

Nieuw lid
Hallo BaskodaS
Ik heb hetzelfde gedaan. Als je de hemel laat zakken zie je al de gaten waar de beugels in gemonteerd kunnen worden. Je moet eerst busjes in het dak van de auto zetten waar je de beugel (nr.10) in vast kunt schroeven. Ik heb in de beugel een boutje (nr.23) gedraaid waar ik het kopje eraf heb gezaagd en spits geslepen. Toen de hemel bekleding voorzichtig terug op de plaats. En heb boutje door de hemel geprikt. Daarna voorzichtig de hemel uitgesneden. Screenshot_20251019_213433_Chrome.jpg

EdK

Forumguru
waar ik het kopje eraf heb gezaagd en spits geslepen.
Zijn ook in de handel verkrijgbaar zonder kop en kun je indraaien met een inbus sleutel
Zo merken wij de gaten voor de afstandsteunen voor frontplaten in schakel kasten.

Voordeel is van deze bouten dat de punt ook precies in midden zit
Wij draaien allee de punt in het draad en dan houden we object voor de bout en tikken voorzichtig met hamer erop
Dan krijg je een mooie cirkel in het kunststof te zien en weet je dus ook precies waar te boren
En voor een kwartje per stuk hoef je het niet te laten......

Bovenaan Onderaan