Aux-knop blijft hangen...

Belgianr26

Forumguru
Heren, (en dames)

Een vriend van me heeft een vw Passat cc van 2010.
Nu zat ik gisteren bij hem in de wagen en het viel me op dat zijn radio (Columbus 1/RNS...) regelmatig vanzelf op Aux springt. Blijkbaar blijft de knop hangen of is deze stuk. Zijn er hier nog mensen die dit hebben of weten hoe je dit kan herstellen?
Zoals je kan zijn lijkt de media knop ingedrukt.

Hartelijk dank... ImageUploadedByTapatalk1417989231.689679.jpg
 

Joske

Forumguru
misschien het frame rondom eens losmaken en kijken of je dan de knop kunt "beïnvloeden" ?

Kan ook wat vuil zijn dat er tussenzit oid. Weet niet of je hier zomaar met spray aan de slag mag.. :)
 

AndreM

Forumguru
Ik zou met een busje lucht aan de gang gaan en eventueel met een voelermaatje tussen de knoppen door.
Het kan zijn dat aux knop blijft hangen door vuil wat er tussen is gekomen.
Kijk ook eerst of alle knoppen ook weer terug komen als je ze ingedrukt heb. :lezen:
 

Octavia32

Forumguru
Het feit dat hij op aux springt hoeft niks te maken te hebben met de media knop.
Je kunt dit oplossen door bijvoorbeeld aux uit te zetten in het menu van de columbus cq RNS 510 als dit niet gebruikt wordt.

En anders zou ik eens kijken naar de contacten van de aux aansluiting in de armsteun mits deze daar zit. Als deze slecht contact maakt kan het zijn dat hij ziet dat er een Jack aansluiting is ingeplugd.
Het slechte contact kan natuurlijk ook komen doordat het juist veelvuldig wordt gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan