Aux aansluiting en iPhone vraagje

mudley

Nieuw lid
He hallo,

Sinds vorige week ben ik in het trotse bezit van een Octavia RS uit 2006.
Nu zit er in mijn jumbobox een aux aansluiting, alleen welke kabel ik ook probeer, ik hoor geen geluid op m'n Nexus. Alle instellingen heb ik nagelopen en lijken goed te staan.

Ik heb dus het vermoeden dat de aux in de armsteun niet aangesloten is op de Nexus, maar kan het helemaal verkeerd hebben. Van de week heb ik de Nexus naar voren gehaald om te kijken of ik zo 1.2.3. kon zien of hier een aux in zat (geen handleiding van de Nexus gehad).

Je snapt het al, ik kom er niet uit. De MDI poort is in iedergeval leeg.
Zit de aux aansluiting normaal gesproken via die MDI poort, of loopt deze via die quadbox-aansluiting.

Uiteindelijk zal ik wel opzoek gaan naar een MDI kabel voor m'n iPhone, nou zie ik er redelijk wat op het internet staan... Maar mocht iemand zijn voorkeur aan me kenbaar willen maken scheelt dit alweer :)

Groetjes,
Bram
 

Rallye

Forumguru
Hert lijkt mij vreemd dat de AUX niet aangesloten zou zijn, maar als het een ouder apparaat is dat later in de auto gezet is, kan dat natuurlijk.

Bij mijn Stream moet je de knop voor CD-weergave een aantal malen indrukken (één maal voor de CD-speler in het apparaat zelf, twee keer voor de (niet-aanwezige) wisselaar en derde keer voor de AUX. Bij de Nexus lijkt het anders te werken, zie de handleiding van de Nexus, http://ws.skoda-auto.com/download/4...igation/A5_Octavia_Nexus_NavigationSystem.pdf (bedank hemi24 maar).
 

hemi24

Forumguru
Ik gok in de richting van Rallye: de auto is later voorzien van een Nexus en waarschijnlijk af-fabriek met een Stream MP3 uitgerust.
De laatste had namelijk wel een aux aansluiting en de Nexus voor zover ik weet niet; Mijn vorige O2 met het Cruise navigatie systeem (ook Blaupunkt-product net als Nexus) had ook geen aux in de middenconsole.

Zit me af te vragen wat je met de MDI poort bedoelt: deze techniek was ver verwijderd in de 2006 modellen...

Even zoeken, maar je vind meer op de volgende pagina: http://www.octavia-vrs.com/cms/content/mfd2-install-guide
 

mudley

Nieuw lid
Eh dit is toch de MDI poort?
picture.php


Het verhaal over de eventueel eerder geplaatste Stream klinkt wel logisch.
Wat dan overblijft is om een iphone aansluiting te krijgen voor m'n Nexus...
 

Rallye

Forumguru
Hadden Nexussen (Nexi??) wel een mogelijkheid voor MDI? Ik kan het mij bijna niet voorstellen.
 

mudley

Nieuw lid
Nogmaals, ik weet het echt niet... Zit ondertussen verder te googlen over die mdf2 poort, en het lijkt er inderdaad op dat dit de poort is voor cd cd wisselaar (18 pins).
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Hadden Nexussen (Nexi??) wel een mogelijkheid voor MDI? Ik kan het mij bijna niet voorstellen.

Een collega van mij heeft een MDI kabel op haar Nexxus aan laten sluiten door de dealer.
Dat is dan ook het enige wat ik kan bevestigen, over de aux poort kan ik geen zinnig woord zeggen. Staat er in de handleiding niets?

Even een kleine toevoeging, de Ipod wordt wel gezien als CD Wisselaar. Geen ID3 Tags of wat dan ook.
 
Bovenaan Onderaan