Autoweek klokje rond

Japanese Power

Donateur
Goed lezen @Duijzer ;)
Er wordt in het hele artikel alleen over een DSG gesproken.

De enige “maar” moet je wel goed lezen: de Fabia beschikt helaas over DSG en dus ook het probleem met het rijcomfort. Bij wegrijden met een koude motor reageert de bak schokkerig...
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Japanese Power bedankt voor de test. Ik rijdt dezelfde configuratie en herken wel wat van de DSG problemen.
Het écht schokkerige echter niet. Alleen bij wegrijden is een fluwelen voet nodig.
En je moet zeker niet te snel zijn met gasgeven als je de start-stop gebruikt. Dan heeft de aandrijving even tijd nodig. Bij handgeschakeld doe je dat al omdat je de koppeling zelf moet bedienen.
En het heen en weer schakelen in de bergen, dat heeft bijna elke automaat. TIP: je kan de bak dan ook in manueel zetten :banghead:. Of is dat een luxe accessoire, een extra te bestellen iets???:maakmegek:
Het is meer een kwestie van je aanpassen aan de techniek.
En ja, de 1e F3C met automaat vond ik comfortabeler. Die had nog een vloeistofkoppeling, meer limousinegevoel.

grts.

p.s.s bij 45.000 km verbruik 1:17 gemiddeld. Da's netjes én leuk. Niet voor de pomphouder, maar ja.
 

EdK

Forumguru
Denk dat de @moderators daar een stokje voor steken @EdK
Intentie was dat ik jullie een run naar de boekenshop wilde besparen om er achter te komen dat hij is uitverkocht.
En voor die 99cent heb je het gemak en alleen het artikel wat jij wil lezen...

Dat ik die PDF officieel niet mag posten.....tsja stelen mag ook niet en word ook gedaan...
 

Fabia 123

Forumguru
Ik heb de papieren Autoweek hier voor mij liggen. Ze doen vrij luchtig over kwaaltjes die wat mij betreft bij een auto met 100000 km niet moeten gebeuren.
1 Kabel naar startmotor breekt af.
2 Roest bij kentekenplaat-verlichting.
3 Geen hitteschild wel een dunne laag folie die aan het afbrokkelen is.

En dat met een Fabia uit 2016.

Ja mijn Fabia is ook uit 2016, en die start nog steeds, De de vloer is nog niet gesmolten en ik ben ook nog geen lampjes verloren.
Misschien ben ik te kritisch.
 

Japanese Power

Donateur
Carrosseriegarantie

Voor alle ŠKODA-modellen met een volledig verzinkte carrosserie geldt een termijn van 12 jaar garantie op de gehele carrosserie. Voor de gevolgen van roestschade die ontstaat door oorzaken van binnenuit en die het herstel van een carrosseriedeel ten gevolge van doorroesten noodzakelijk maakt. Voor de overige modellen geldt een termijn van 6 jaar carrosseriegarantie.

Zie voor meer info de voorwaarden en de kleine lettertjes...
 
Bovenaan Onderaan