autostoelen superb II

hanmar01

Nieuw lid
Zojuist met mijn Superb Combi naar Italie geweest. Helaas bleek dat ik enorme last heb van de stoel (bestuurder). Om de 2 uur zo stijf als een plank, pijn in mijn rug. Ik heb mijn stoel rechtop staan, lendesteun ingesteld (van laag tot geen), dichterbij het stuur etc. Niets mocht baten. Sprak vandaag iemand die dit ook heeft ondervonden en dezelfde klachten in m.n. de onderrug heeft. (door harde zitting/slechte ondersteuning). Wie heeft deze klachten ook ondervonden.
 

hemi24

Forumguru
Ik heb een Peugeot 206 met sportief gevormde stoelen gehad (XS-versie).
Meerdere keren zonder één centje pijn in één ruk naar Italië (voor het werk).

De stoelen van mijn Skoda zijn ook lekker stevig en bieden veel steun, maar bij langere ritten kom je er inderdaad niet verend uit springen... In mijn geval gaat het om een O2, maar de stoelen daarvan komen grotendeels overeen met de standaard S2 stoelen.
 

Skody

Actief lid
Welke stoelen heb je in de Superb II, de 'gewone' stoelen of de comfort stoelen uit de Elegance?
 
Gek ... afgelopen maand twee ritten van 9 uur en 11 uur gereden zonder probleem .
Gezien mijn rug in het verleden veel problemen gaf is dit opmerkelijk .
Ben je wel zeker dat de stoelen goed afgesteld staan (hoogte / ook de stuurhoogte) ?
De zetels zijn beter gevormd en dan de O2 en O1 die ik gehad heb , ik heb nog nooit zo confortabel gezeten in een Skoda.
 

vincefra

Actief lid
Confort van steoelen is zeer afhankelijk van persoon tot persoon (versta rug tot rug), mede omdat:
- lengte van rug verschilt
- de ééne een rechte, de andere een kromme, nog een andere een "s" rug heeft (sclerose)
- ...

Nu ik ben een grote persoon (1.87) en heb een lichte sclerose - wat zich enkel uit onder stress en zware inspanningen, alsook bij slechte bureau stoelen - auto stoelen ... nu uit eigen ervaring is mijn mening over een "goede" stoel niet altijd datgene dat de meerderheid verkiest ... en bij de skoda S2 stoel (ok - lederen zetels met extra ergonomie ...) heb ik echt geen last. De ergonomische stoelen op het werk - twee verschillende modellen - is de ééne een bron van rugpijn en de andere niet ...

Mijn raad - test deze eerst uit. ga er een half dagje mee proefrijden en dan weet je het wel of ze voor u goed aan voelen ...
 

rufus1904

Nieuw lid
Zojuist met mijn Superb Combi naar Italie geweest. Helaas bleek dat ik enorme last heb van de stoel (bestuurder). Om de 2 uur zo stijf als een plank, pijn in mijn rug. Ik heb mijn stoel rechtop staan, lendesteun ingesteld (van laag tot geen), dichterbij het stuur etc. Niets mocht baten. Sprak vandaag iemand die dit ook heeft ondervonden en dezelfde klachten in m.n. de onderrug heeft. (door harde zitting/slechte ondersteuning). Wie heeft deze klachten ook ondervonden.
ondervind het zelfde probleem, kan maar geen "aangename" positie vinden op lange trajecten. ook zit ik vaak met de rechterknie tegen de middenconsole aan.
 

vincefra

Actief lid
welke versie hebben julie van de wagen ... er lijkt een verschil te zitten tussen de elegance afwerking en alle andere modellen (Elegance zou een ander gevormde zetel hebben voor meer comfort dan de andere modellen ... )

(zelfde vraag als skody hieronder ...)
 

Skody

Actief lid
Ben het met je eens dat je rechterbeen (als je langer bent) snel tegen de middenconsole kan drukken. Ik heb ook tijden lopen priegelen met de juiste afstemming. Vaak zie je dat mensen de stoel met de rugleuning te ver naar achteren zetten waardoor je bijna gaat liggen of te laag naar achteren kantelen. Hierdoor komt er druk op je onderste gedeelte van je rug omdat je je armen relatief ver naar voren moet steken en je onderste gedeelte dus overstrekt wordt. Mijn tip is: kantel m wat verder naar voren / boven met de achterzijde van de knop bij electrische bediening. Wellicht dat dit al helpt.
 

nyctos

Nieuw lid
Heb ook de Elegance stoelen. Enkele weken geleden 1000 km naar Carcassonne gereden. Zitcomfort stukken beter in vergelijking met mijn vorige Ford S-Max.
 

Skody

Actief lid
Heb zelf net in totaal circa 1500 km naar Umbrië gereden met Elegance stoelen (leder). Ben zelf 1.95 meter. Kwam tot de ontdekking dat wanneer ik de lendensteun iets naar voren doe en vervolgens op z'n hoogste stand, ie perfect de rug ondersteunt. Geen centje last gehad !
 

Skody

Actief lid
We zijn nu in de omgeving van Citta della Pieve, met wat uitstapjes door Umbrië heen en Rome. De andere (komende) week richting de Marche (Marken). Niet alleen in Nederland is het warm :-)).
 

Peter79

Actief lid
Ben een interessant stuk aan het lezen over stoelen (ben zelf bezig met keuze voor nieuwe S2 Combi), ben ik ineens beland in RTL Campinglife...?!
 

corsaar

Senior Member
Ja campeerstoelen kunnen erg prettig zitten.
Voor de camper wel te verstaan, zeer prijzig.
maar dat maakt bij aanschaf van een superb niet meer uit.
 

jan snel

Nieuw lid
Dag allemaal
Ik heb de skoda superb greenline uit 2009
Ik heb nu 107.000 km gereden en de stoelen voelen aan alsof ik op een plank hout zit
Geprobeerd de lendesteun te verstellen niets helpt
Mijn stoelen zijn voorzien van leer achteraf dor skoda en stoelverwarming
Nog iemand deze ervaring ? vooral last op lange afstanden

gr jan
 
Bovenaan Onderaan