Autoradio Swing

namleop

Actief lid
@Koospee: Het onderwerp van deze draad is "Autoradio Swing" dus niet alleen mp3 cd's. Wat mij betreft geen kaping omdat het topic nogal ruim is omschreven, toch?

@sgl49: Die heb ik er zelf ingemaakt, middenconsole demonteren, gaatje boren van 4mm en een losse 3,5mm socket schroef je er dan zo in. Met een draadje eraan die ik gewoon in de aux-aansluiting de middenconsole heb gestoken.
 
Goedemorgen allen,
Ik heb wat probleempjes gehad met mijn "Swing"
Eerst, slechte ontvangst en de "AF" functie werkte niet.
Auto (Yeti 1.4) naar de garage en men vond dat de antennekabel van de antenne naar de radio zeer slecht contact maakte.
Nieuwe kabel en de ontvangst is nu prima, maar de AF functie werkt nog steeds niet.
AF is ingeschakeld maar als ik bijvoorbeeld op Radio 2 afgestemd heb en ik rij naar Antwerpen (vanuit Arnhem) dan begint de radio bij Gorichem te kraken en te piepen (slechte ontvangst) en ik moet dan handmatig naar een andere Radio 2 frequentie omschakelen.

Hebben jullie dat ook?? en zo ja enig idee om dit te verhelpen?

Alvast bedankt!! :aangenaam:
 

Multi1100

Actief lid
Vandaag wat nieuws "ontdekt". Ik heb dus BT telefonie, werkt perfect met de Phone..vanavond stapte ik in de auto met de Ipod functie aan...drukte eens op de Media knop en warempel..Swing vroeg of ik BT audio wilde gebruiken, yes, absoluto mento! En toen heerlijk genieten van Pink Floyd op den Swing! Zonder draadjes dus voor de volledigheid..
 

Bakkertje

Forumguru
Koel is dat he dat soort dingen? Hoe is de kwaliteit van het geluid? Ik vind dit bij mij namelijk tegenvallen. Ik heb een HTC HD2 icm een JVC, maar vond het vrij veel storen en ruisen. HEb het daarna eigenlijk ook niet meer gebruikt.
 

EdK

Forumguru
Ja via de aux aansluiting die in je armsteun moet zitten, teminste bij mijn Yeti ambition
weet niet welke uitvoering jij hebt , maar zal ongetwijfeld dan in je manual staan
 

Hetzer

Forumguru
[MODERATORBREAK]Gompie, gaarne de zoek functie gebruiken , er was al een topic over de Swing Radio, bij deze is jouw plaatsing hier in samengevoegd[/MODERATORBREAK]
 

Gompie

Lid
Bedankt. Ik heb vandaag proef gereden met een Yeti 1.4 TSI Ambition, dus dat zou dan moeten kunnen toch?
 

Gompie

Lid
ja maar alleen afspelen als ik goed heb
En dus niet bedienbaar vanaf stuurwiel of te zien in het maxidotscherm
Maar ach dat boeit niet lijkt me !

Nee, dat boeit niet. Ik zet mijn iPod (120GB) met 8800+ mp3's altijd op shuffle en 'gaan met die banaan'...
 

EdK

Forumguru
Ter info als je wat anders zou willen als je tot aanschaf van een Yeti gaat met de Swing erin !
Heb zelf een Kenwood DNX9260BT aangeschaft en de swing uitgebouwd, en hier kan ik een Ipod op aansluiten die ik niet heb maar heb dus zelf op de
USB aansluiting een Samsung S2 USB harde schijf aangesloten en speel zo mijn muziek af
Heb wel tussen stuurwiel en de Kenwood een module erbij gekocht zodat ik het grootste deel van mijn stuurwielfunctie's kan gebruiken naar mijn Kenwood en dus ook kan shuffelen door de nummers in die map en het geluid harder en zachter kan zetten. en de tussen de media kan shuffelen.

Dus dit kun je ook nog in je achterhoofd houden ter vervanging van je carkit / Swing en GPS (TT of Nuvi )
 

chelmi

Nieuw lid
ik weet niet of het al gevraagd is maar heeft de swing bluetooth ? of is dat optioneel ? zo ja wat moet je daar voor hebben dan...
en ik lees overal dat je je ipod of usb stick kan aansluiten met een soort gateway MDI.... wie heeft er meer info over.
 

Rallye

Forumguru
Voor Bluetooth moet je extra een carkit kopen, met een MDI kun je inderdaad een iPod, iPhone of USB-stick aansluiten. In de download-sectie kun je de handleiding van verschillende Skoda's vinden. Wellicht word je daar, of met de zoekfunctie van het forum, wijzer.
 
Swing en afspelen van mp3

Hoi.

In mijn FabiaII GL heb ik een Swing radio.
Een cd met mp3 is bij mij ingedeeld in mappen met daarin de mp3's, er zijn geen submappen.
Iedere map heeft de naam van de desbetreffende artiest in die map.
In de mp3 bestanden zijn alle relevante id3 tags in gebruik.
Als ik de cd start in de Swing, dan wordt per map alleen maar 01, 02 ect weergegeven.
Ook de bestandsnaam komt met als naam track zichtbaar.
Pas als ik op info druk, kan ik kiezen welke info ik wil zien, zoals artiest album foldernaam ect.
Waarom laat de Swing de foldernaam niet meteen zien, zodat je kunt zien welke muziek er op de cd staat.
Nu is het maar gokken welke artiest er in folder 05 zit.
Ik had gehoopt dat via Info/folder er nog gewisseld kan worden naar een andere folder, met behoud van folder naam, maar dat kan ik niet vinden.

Kan de Swing tijdens wisselen van folder alleen maar 01, 02 ect laten zien, of heb ik ergens overheen gekeken?
 
Ik vind het niet leuk dat mijn nieuwe topic verplaatst is naar een bestaand draadje.
Mijn vraag wordt nu volledig ondergesneeuwd door de rest van het draadje, welke niet veel te maken heeft met mijn onderwerp.

Dergelijke "opruimwerkzaamheden" van de moderators is niet in de geest van een forum.
Een forum is er om zodat leden elkaar kunnen helpen bij hun vragen, als moderators nieuwe prangende vragen wegduwen op pagina 6 van een geheel ander draadje, dan is hulp niet echt meer te verwachten.
Daarnaast hoopt de poster om een nieuwe discussie aan te zwengelen over zijn eigen onderwerp, met hoop op nieuwe informatie voor hem.
Eenmaal aanbeland op pagina 6 van een ander draadje is die hoop aardig de grond ingeboord....

Volg de Skodarijder, maar niet de moderator.
 
Bovenaan Onderaan