Autoradio O2

De radio-CD ex-fabriek is behoorlijk duur. De dealer zegt dat eigen radio kan ook ingebouwd worden. Bij de dealer wordt dat een speciale ombouwkit geplaatst.

Heeft iemand ervaring met eigen radio-CD inbouw??

Alvast bedankt
 

higgy

Forumguru
Ik ben eveneens aan het zoeken geweest (bij Peels Select in Helmond) en bij de (zeer medewerkende) dealer, aangezien ik twee verschillende verhalen kreeg.
Resultaat aldus Peels Select: een kabel voor aansluiting op de CAN-bus, een verloopkabeltje van die eerste kabel naar mijn specifieke headunit en (aangezien ik navigatie heb en een snelheidssignaal nodig heb) een interface van Beijer Techniek dat van de klok (!) het snelheidssignaal af kan halen. Al met al onder de € 100,00 klaar.
Optie via dealer: "interface" door hen te plaatsen a € 150,00 waarna ik alleen mijn eigen head-unit kan plaatsen. Een snelheidssignaal heb ik dan nog niet.
Ik ga dus voor de optie van Peels, en m'n dealer geeft me groot gelijk (sterker nog: na ruggespraak met zijn werkplaats zei ie dat ie zelf daar voortaan ook maar heenging als ie vragen had).
Wel heb ik een inbouwframe nodig omdat het bovenste gat groter dan DIN is en elke fatsoenlijke after-market-radio DIN of dubbel-DIN is. Dat levert de dealer me gratis.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
De radio-CD ex-fabriek is behoorlijk duur. De dealer zegt dat eigen radio kan ook ingebouwd worden. Bij de dealer wordt dat een speciale ombouwkit geplaatst.

Heeft iemand ervaring met eigen radio-CD inbouw??

Alvast bedankt

[/ QUOTE ]

Hier is inderdaad al een andere post over geweest. Maar misschien toch nog een keer het vermelden waard: Mijn dealer gaf me er een gratis radio bij terwijl het een lease auto betrof. Dus zeker de moeite waard als je graag een radio wilt hebben dat mooi aansluit bij de rest.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Er zit heus nog wel meer in dan een gratis radio...

[/ QUOTE ]

Radio is 400 en nog wat euro, omgerekend naar guldens wel ff 1000 piek. Aangezien ik een lease rijder ben was deze actie niet verkeerd, meestal gaan ze niet hoger dan 2 a 300 euro. Particulier zit er inderdaad wel meer in ja.....
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
hai rogier, altijd mooi meegenomen, ik mag aannemen dat het niet om de mp3 radio ging?

[/ QUOTE ]

Klopt Veejay, betreft een gewone radio/cd speler van Skoda.
 
Bovenaan Onderaan