Automatische vergrendeling

Frankylicious

Nieuw lid
Bij mijn vorige auto gingen de deuren na een bepaalde tijd automatisch op slot als ik vergeten was deze af te sluiten. Iemand enig idee of de Karoq ook deze mogelijkheid bevat en hoe dit ingesteld moet worden. In de handleiding lees ik wel dat na 45 seconden de deuren weer automatisch op slot gaan als je ze opent en vervolgens niets doet maar niet dat als je uitstapt en ze vergeet op slot te doen.
 

dn-co

Actief lid
Als af fabriek functie ben ik het bij Skoda in ieder geval nog niet tegengekomen.
Ik heb wel een filmpje op YouTube gevonden waarin te zien is dat een Octavia 3 met KESSY softwarematig is aangepast waardoor de auto na het uitstappen direct op slot gaat.

Of dat ook mogelijk is bij een Karoq weet ik niet.
Wellicht dat @Rainesh of @Antera daar een antwoord op weten.
 

Rainesh

Forumguru
Is mogelijk maar heel irritant, want op de achterste deuren heb je geen keyless. Dus eerst voren aanraken om achter te kunnen openen.
 

Rallye

Forumguru
Dat is toch altijd zo met Kessy? Als je met de sleutels in de buurt komt moet je bij mijn Golf je hand in de handgreep doen om te ontgrendelen. Dat kan inderdaad alleen vóór of door de achterklepbediening te gebruiken.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat kan inderdaad alleen vóór of door de achterklepbediening te gebruiken.
Bij de Seat kun je wel keyless de achterklep openen, maar daarmee gaan de deuren niet van slot. Zodra ik de klep sluit, gaat deze ook weer op slot (inclusief knipoog van de richtingaanwijzers ter bevestiging).
Wat mij betreft werkt dat trouwens ideaal bij het doen van boodschappen, met de auto ergens centraal geparkeerd.
 

MarcoO2

Forumguru
Bij de Seat kun je wel keyless de achterklep openen, maar daarmee gaan de deuren niet van slot. Zodra ik de klep sluit, gaat deze ook weer op slot (inclusief knipoog van de richtingaanwijzers ter bevestiging).
Als ik mij goed herinner, is dat in te stellen.
 

TDA

Actief lid
Dat is toch altijd zo met Kessy? Als je met de sleutels in de buurt komt moet je bij mijn Golf je hand in de handgreep doen om te ontgrendelen. Dat kan inderdaad alleen vóór of door de achterklepbediening te gebruiken.
Bij mijn Octavia 4 werkt dit op de achterklep én alle deuren, dus ook achter! Super fijn!
 

Rallye

Forumguru
Bij de Seat kun je wel keyless de achterklep openen, maar daarmee gaan de deuren niet van slot. Zodra ik de klep sluit, gaat deze ook weer op slot (inclusief knipoog van de richtingaanwijzers ter bevestiging).
Wat mij betreft werkt dat trouwens ideaal bij het doen van boodschappen, met de auto ergens centraal geparkeerd.
Zo werkt inderdaad bij mij ook (of dat heb ik zo ingesteld). Ik heb dan ook nog de bevestigende piep laten activeren.
 

Canon-Eye

Forumguru
Nee, dat gepiep hoeft voor mij niet. Ik heb aan dat knippertje ruim voldoende - en dat stoort ook de buren niet als het eens buiten de "normale" uren voorkomt.

En als ik eens een keer op de achterbank van de afgesloten auto moet zijn, dan is de handgreep van het voorportier toch ook al onder handbereik. Wat mij betreft geen enkele noodzaak tot extra ontgrendelingsvoorzieningen.
 
Ik ben hem met OBD11 niet tegengekomen om dit aan te zetten als optie. Hier ben ik ook naar op zoek geweest.
 
Bovenaan Onderaan