automatische stuurwielverwarming slaat instelling niet op

Ik heb een Skoda Octavia 4 en gebruik de automatische stuurwielverwarming (die aan gaat onder de 10 graden Celsius). Ik kan echter de ingestelde stand van de stuurwielverwarming niet aanpassen, eerder heb ik deze wel kunnen wijzigen. Op het web heb ik een reddit-topic gevonden waarin de suggestie wordt gewerkt dat het een software bug is, maar wellicht heeft iemand suggesties het alsnog aan te passen, zie ook dat topic voor fotos. De stuurwielverwarming gaat namelijk nu elke keer (onder de 10 graden Celsius) op stand 1/3 aan, en wil 'm graag op 3/3 hebben.

Laatst bewerkt door een moderator:

jesse_s93

Forumguru
Bij mij is de optie enkel om de stuurwielverwarming wel of niet automatisch in te schakelen onder een bepaalde temperatuur. Ik kan niet instellen, zoals bij de stoelverwarming wel zo is, om hem dan op hoog, medium of laag in te stellen. Wellicht vanaf een bepaald bouwjaar wel mogelijk? Die van mij is van maart 2021. De standaard bij mij is overigens de medium stand (2/3).

Mijn Octavia is volgens mij van eind '21/begin '22, maar is op de drie verschillende standen in te stellen (zie ook tweede foto in die reddit post). Daarnaast heb ik 'm eerder volgens ook ingesteld op stand 3/3, echter nauwelijks kunnen testen omdat het toen te warm was voor de functie.

Kennelijk is de truc een topic op het internet openen, volgens mij leest die auto mee. Ik stap net in en hij start met de stuurwielverwarming op stand 1, ik kijk even of het probleem nog steeds hetzelfde is, ik krijg een melding in de trend van "gebruikersinstellingen toepassen", klik op ok, stuurwielverwarming gaat naar stand 3, ik kijk nog een keer en kan nu wel de keuze aanpassen en opslaan :cheer:

Bovenaan Onderaan