Superb 3 Automatische parkeerfunctie zeer agressief

Bart81

Forumguru
van de week voor de eerste keer eens gebruik gemaakt van de automatische parkeerfunctie...
Normaal zou ik deze optie niet snel gebruiken maar wou ze alvast toch eens testen om te zien hoe de wagen het doet.

Was serieus verschieten alleszins de eerste keer!!!
Wat doet die dat agressief... De wagen gooide zeer snel zijn stuur om, geef volle bak gas om achteruit in te parkeren, heb van het verschieten meteen de rem ingetrapt!:nailbiting:
Uiteindelijk zelf overgenomen en gewoon geparkeerd.

Tijdje later opnieuw poging gedaan en wagen blijft vrij agressief gas geven voor parkeermaneuvre uit te voeren.

Na paar keer proberen lukt het stillaan wel, maar moet constant met rempedaal het tempo van het parkeren bijsturen zodat hij het op een rustiger tempo doet. Buiten dat ik moet afremmen doet hij wel alles perfect alleen.

Heeft iemand nog al deze ervaring gehad? Of ligt het gewoon aan de motoruitvoering ( 2.0 tsi 280 pk ) dat de wagen gewoon te agressief gasgeeft om de handeling rustig uit te voeren?

Thx

Je kiest toch zelf hoe snel je inparkeerd? Want je gas en rem/koppelingspedaal bedien je toch zelf? Hier geen probleem mee met de 1.4 tsi dsg...

Schep

Forumguru
Het is ook niet de bedoeling dat je de rem volledig los laat ;)
Met de rem zelf het tempo blijven bepalen, komt 't allemaal goed.

Handige Harry

Forumguru
Parkeren in 15 seconden of sneller als een pitstop van de F1, wat is het probleem?

In beide gevallen sta je toch op dezelfde manier geparkeerd.

Alleen de ene misschien met een hartslag van 200bpm

Cordoba

Forumguru
Parkeren in 15 seconden of sneller als een pitstop van de F1, wat is het probleem?

In beide gevallen sta je toch op dezelfde manier geparkeerd.

Alleen de ene misschien met een hartslag van 200bpm

Zeker met de ietwat weke vering van de doorsnee Skoda is dat de vraag, ooit een - onbedoelde - demonstratie hiervan gezien: stoere gast zal zijn Golf even strak voor de muur parkeren, komt met flinke snelheid aangereden, en trapt op het laatste moment vol op de rem. De wielen stonden inderdaad op tijd stil, alleen dook de auto door het harde remmen nog even flink in de veren, waardoor de voorbumper 'kloink' deed tegen de garagemuur. In plaats van de stoere gast die aan kwam rijden, stapte er vervolgens een grote schlemiel achter het stuur vandaan, om de schade op te nemen. :deuk:

Stevo

Lid
Doet uw wagen dat automatisch Bart?
Ik heb het ook eens in de eerste week uitgetest op vakantie en als mijn herinneringen juist zijn moest ik zelf gas geven en remmen en van R naar D gaan om de wagen mooi recht te zetten.

Servaas

Actief lid
Ik heb het nog niet getest met de mijne. Met de S2 van mijn vader heb ik het wel al gebruikt en die werkt heel goed. Ik heb wel al gemerkt dat mijn wagen redelijk snel vooruit gaat vanaf je de rem loslaat zonder dat je gas geeft, zeker in sportmodus.

Stevo

Lid
Ik denk al te weten waarom ik gas moet geven en jullie enkel de rem loslaten. Auto hill hold functie. :)

Bart81

Forumguru
Gasgeven doet
Ik heb het nog niet getest met de mijne. Met de S2 van mijn vader heb ik het wel al gebruikt en die werkt heel goed. Ik heb wel al gemerkt dat mijn wagen redelijk snel vooruit gaat vanaf je de rem loslaat zonder dat je gas geeft, zeker in sportmodus.
daarmee ... Hij reageert volgens mij gewoon heel agressief door enkel rem te lossen.

Met diesel en DSG loopt de auto stationair en hoor je zelf de auto in R te zetten, rempedaal lichtjes liften en zo langzaam het stuur zijn werk laten doen, nog een keer vooruit achteruit en je staat perfect.

Zo heeft de dealer bij ophalen auto het me ook even laten zien.

tha a

Senior Member
Bij mij werkt t ook prima, beetje spelen met je rempedaal en R en D. Gaspedaal hoef je niet aan te raken..

MarsMars

Senior Member
Met een handbak moet je gewoon zelf gas geven, schakelen en remmen.

Geef je echter teveel gas, dan remt de auto zelf af (lees: trapt als een gek op de rem, en je staat stil).

Ook als je simpelweg doorrijdt richting de auto achter je, dan remt de auto zelf, met natuurlijk de nodige geluidssignalen (probeer maar eens uit als je durft :tegek:)

Bovenaan Onderaan