Automatische koplamp sproeiers

sebasssss

Nieuw lid
Is er een manier om de automatische koplamp sproeiers in uitgestrekte modus te zetten. Om ze oa af te stellen. Skoda octavia 2005. Halogeen verlichting. Zou evt moeten via Vcds ?

Tees

Donateur
Idd, de koplampsproeiers springen uit door de druk van de pomp die de vloeistof rondpompt. Dus er is geen andere (makkelijke) manier dan wat @hemi24 aangeeft.
Ik meende me trouwens te herinneren dat koplampsproeiers op de O2 alleen icm xenon lampen waren, maar blijkbaar heb ik dat mis?

hemi24

Forumguru
Koplampsproeiers zaten altijd in het winterpakket, samen met verwarmde ruitensproeierkoppen; waarschijnlijk is het dan ook een auto die oorspronkelijk niet in NL geleverd is, maar import uit Duitsland of Scandinavië…

ertromp

Forumguru
Er is zeker nog een andere manier om koplampsproeiers uit te sturen en dat is in de motorruimte de aansluitslang bij de koplampsproeier pomp los te nemen en daar perslucht op te zetten.

ertromp

Forumguru
TS vraagt hoe ze uitgestuurd worden.
Maar als ze uit staan kun je ook de 2 sproeikopjes per koplampsproeier met een naald bijstellen.

Tees

Donateur
Loshalen en perslucht erop zitten valt voor mij onder 'geen makkelijke manier'. Na t afstellen wil je namelijk toch checken of ze goed staan, moet je de slang weer aansluiten, en als ze niet goed staan opnieuw omwisselen. Dan is direct spuiten met ruitenwisservloeistof een stuk makkelijker.

ertromp

Forumguru
Het werken met perslucht is zelfs de voorgeschreven methode.......
En afstellen simpel natuurlijk want je richt al snel volop de koplamp in tegenstelling tot een tig keer grotere voorruit.
En hoe vaak is de afstelling het probleem? Meestal is het cilindertje kapot in de sproeierarm zelf.

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Donateur
Ik meende me trouwens te herinneren dat koplampsproeiers op de O2 alleen icm xenon lampen waren, maar blijkbaar heb ik dat mis?
Ik heb van 2007-2011 een OC2 1.9TDI (pompverstuiver) gereden die was voorzien van xenon dimlicht (grootlicht was halogeen, als ik me goed herinner). Deze was uitgerust met koplampsproeiers; mij staat bij dat dit destijds verplicht was voor xenonverlichting, ook indien gedeeltelijk.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan