Automatisch oprollen afdekzeil / rollo S2C ?

SuperBartje

Forumguru
(Quote uit een ander forum van Andrehj)
"Bij de S2 rolt het afdekzeil automatisch terug bij het openen van de kofferbak."

Ik heb dat vaker gelezen. Maar hoe dan ? Bij die van mij iig (nog?) niet.
Kon het antwoord hier (nog) niet vinden.
Moet ik iets aanpassen ?

Dank voor jullie tips !
 

Noord26

Forumguru
Moet het zeil toch echt een (klein) zetje geven voordat hij terug rolt. Zoals het hoort volgens mij?
 

Darkside

Forumguru
Misschien een verwarring over de tekst automatisch oprollen.
als je met een beetje fantasie de tekst bekijkt voldoet ie er wel aan. Nl een klein tikje geven en dat ie daarna automatisch oprolt.
Er zijn misschien nog merken waarbij je het helemaal met de hand moet doen.
 

Michel

Forumguru
Volgens mij zijn er twee opties:

- De auto heeft geen automatisch openende achterklep. In dat geval dient de gebruiker één of twee tikken op het afdekzeil te geven en rolt deze op
- De auto heeft wel een automatisch openende achterklep. In dat geval kan het afdekzeil zich wel automatisch oprollen. Ik weet niet of je dit in- of uit moet/kunt schakelen.
 

tist

Actief lid
Zo heb ik het ook begrepen, het is een optie, met automatich openende achterklep heb je dat erbij.
 

bobbl

Forumguru
heb gelezen dat bij mijn S2 je het kunt instellen in de boordcomputer, of je hem automatisch of niet wilt laten oprollen, en idd heb een automatisch openende achterklep. staat in het boekje......
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

TooTall

Forumguru
Is enkel standaard bij een electrische achterklep (450€) , zo niet moet je de optie erbij nemen. (70€) ;)

Ik heb de electrische achterklep, en van alle "waarom-zou-je-dit-in-Godsnaam-kiezen"-opties is het de meest handige...hoevaak me dat al niet gered heeft, als je iets met 2 handen moet dragen eerst even de sleutel in je hand nemen, naar de auto lopen, op de knop duwen en je kan inladen.
 

SuperBeeb

Forumguru
En je kunt het inderdaad instellen in de boordcomputer: klep open ->afdekzeil dicht, half open of helemaal open.
En ik dacht in mijn Passat met de regelbare voetruimteverlichting al het summum van overbodige extra's te hebben gevonden :deuk:
De volgende moet minstens automatische los- en vastdraaiende wielmoeren hebben. En een zelfreinigend stuur :tegek::tegek:
 

andrehj

Forumguru
Ik herken het ook niet. Ik denk dat bij @andrehj er een veer (te) strak staat die gelijk toeslaat bij wat beweging.
Nope. Je kunt ergens in de Maxidot instellen (volgens mij onder Comfort instellingen) dat het afdekzeil automatisch tot halverwege oprolt bij het openen van de kofferbak. Ik weet niet of elke uitvoering dit heeft, maar de Elegance (van bijvoorbeeld @Neptukker ) zeker.
Achterin de geleiderail zitten dan twee kleine servo-bediende haken die het zeil loslaten.

Edit: Maar even in de manual opgezocht:
AutomatischOprollen.png
 
Laatst bewerkt:

Neptukker

Forumguru
Nope. Je kunt ergens in de Maxidot instellen (volgens mij onder Comfort instellingen) dat het afdekzeil automatisch tot halverwege oprolt bij het openen van de kofferbak. Ik weet niet of elke uitvoering dit heeft, maar de Elegance (van bijvoorbeeld @Neptukker ) zeker.
Achterin de geleiderail zitten dan twee kleine servo-bediende haken die het zeil loslaten.

Edit: Maar even in de manual opgezocht:
Bekijk bijlage 28299
Helaas, bij mij niet in te stellen.
 

tist

Actief lid
Voor zover ik weet en al heb geschreven is dit enkel maar als je een automatische achterdeur opening hebt.
Voor een elegance (zoals de mijne ) is dit ook nog een optie, die automatische achterdeur (met inbegrip van dat dekzeil oprolmechanisme).
Dus bij elke andere zal dat gewoonweg niet aanwezig zijn. Ik heb het wel over het Combi model.

Zo is er nog meer verschil in de uitvoeringen hoor, de columbus radio is ook in velerlei variaties en mogelijkheden ingebouwd.
Skoda zou in deze ook duidelijker kunnen zijn in zijn handleidingen, er staat zoveel in dat met de beste wil van de wereld niet als optie terug te vinden is in die txt maar het uiteindelijk toch is.
Bijvoorbeeld diefstalbouten en hun key, zijn optie volgens de dealer,maar niet zo volgens de handleding, mijn octavia had eenzelfde aanduiding in de handleiding en daar was het standaard bij de elegance.
Zal misschien iets te maken hebben met hun prijsstelling hier in belgië.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan