Automatisch lichten weer uit werkt slecht

Tallguy

Forumguru
Dealer belde me nog gisteren en hij moest een vraag van PON doorgeven: "Of ik wel wist hoe de schakelaar werkte? Dus >140km/h lichten aan, onder de 65km/h lichten uit, etc..."

Duh, ik ben toch geen randdebiel of wel dan? Dealer wist wel dat ik wel weet hoe en wat, maar moest het toch ff voor de zekerheid vragen van PON.
Kans is groot dat ze de sensor gaan vervangen. Hoop dan op een betere, want ook met die paar druppeltjes vanochtend op de voorruit was het ook een beetje teveel van het goede om de ruitenwissers op normale snelheid heen en weer te zien gaan...terwijl er 10 druppeltjes lagen.

Nou ja..we zien wel.
 

wimv

Actief lid
Vanmiddag gingen (onder de bomen) de koplampen aan. Daarna in de volle zon op de snelweg (beneden de 140 km/uur) gingen ze niet meer uit. Pas later in de stad bij stilstand voor een verkeerslicht, gingen ze weer uit. Ben nog niet overtuigd van een goede werking van de sensor en hou de boel nog even in de gaten.
Wim
 

Tallguy

Forumguru
Tsja...ik heb steeds ruzie met dat soort sensoren. OP mijn O2 had ik een regensensor die zo gestoord was dat bij het minste of geringste druppeltje de ruitenwissers met mach2 over de voorruit vlogen (en dat op de minst gevoelige stand...kan je nagaan).

Toen een keer een nieuwe voorruit moeten krijgen, nieuwe sensor erin (waarvan ik al lang had aangegeven dat PON/de dealer die erin moest douwen) en voila...problemen voorbij.

En nu weer een soortgelijk iets...zucht :koffie:
 

TamRex

Actief lid
Bij mij blijven de lampen ook wat te lang branden als ik b.v. uit een tunnel kom, zo ook blijft de navigatie gelijktijdig in de nachtmodus.
Ik ga dit van nu af in de gaten houden!
Hoe kan ik zien dat ik ook een regensensor heb?
 

EdK

Forumguru
als ik het zo allemaal lees dan hou ik het vermoeden dat de lichtsensor gewoon goed is maar dat het een software instelling moet wezen.

De lichtsensoren (ldr) zal niet zo gauw stukgaan of er moet water ingekomen zijn.

Als ik een lichtsensor neem van de bouwmarkt voor bv in toepassing van buitenverlichting dan zit er zo en zo een vertraging in van 1 a 2 minuten, dit is om pendelen (aan/uit) tegen te gaan.
Maar wat wij vaak dan doen is er ook nog een tijdschakeling in serie tussenzetten.
Dit om overdag bij een onweersbui de buitenverlichting niet in te schakelen.

Terug naar de auto verlichting trek ik de conclusie dat er ook meerdere functie's invloed hebben op de uitschakeling van de verlichting.
De snelheid lijkt hiervan 1 instelling te zijn, maar deze zal waarschijnlijk gekoppeld zijn aan het Taco signaal.
Dan ook de lichtsensor met een in en uit schakelvertraging van een X aantal minuten.
En zo zullen er waarschijnlijk nog een paar waardens zijn die invloed hebben in de software.

Dus zou ook maar eens navraag doen of er niet toevallig al een software update is of dat deze al is aangemeld !?
 

Tallguy

Forumguru
Vlgde week donderdag krijg ik een nwe sensor. Ook krijgt de Yeti een software update die nodig zou zijn met een soort terugroepactie ivm de bekabeling :confused:

Ik weet van niks, maar goed...laat ze maar updaten.

Wel vandaag nwe wissers op de Yeti laten zetten want de mijne maakten een kabaal, dat wil je niet weten. Iedere keer dat ze in de uiterste positie (hoog en zaag) zaten dan piepten die dingen alsof het een lievelust was.
 

French

Lid
Ik heb ook het probleem dat na 2x aan- en uitschakelen de lampen vervolgens blijven branden. Toen ik mijn auto net had, gingen mijn lampen wel netjes iedere keer uit. Ik heb het gevoel dat dit na een software update is veranderd. Zou het kunnen zijn dat ze dit hebben gedaan omdat de lampen sneller stuk gaan van dat steeds aan- en uitschakelen?
 

hemi24

Forumguru
Zijn er ook mensen met het volgende probleem:

na de auto kort geparkeerd te hebben (5 min) gaat de leaving home niet aan, als ik de auto ontgrendel. Nog een keer op het ontgrendel knopje drukken en de lampen floepen aan. Wegrijden en vervolgens doet de auto de lcihten ineens uit en vervolgens ook direct weer aan (fractie van seconde is alles dus donker). Dit eenmalig "knipperen" gaat vaak gecombineerd met de eerste wisbeweging van de ruitenwissers.

Bug of defect?!?
 

Racer

Lid
@Kensei: Ik heb hetzelfde met mijn RS uit 2006, het 'niet automatisch uitschakelen van de verlichting na een tunneltje'. Ik heb de reden ook niet kunnen achterhalen, sindsdien rijdt ik altijd met lichten aan (in 'on'-stand). Het lijkt willekeurig. By the way: ik rij ook weleens minder dan 140 p/u..... dus daar zit 't inderdaad niet in.

Dat ik er niet zo'n punt van maak heeft er ook mee te maken dat er op de mijne geen dagrij-verlichting zit (en ook niet ingeschakeld kan worden). Dus ik herken het probleem, en als ik dagrij-verlichting zou hebben, dan zou ik er ook een punt van gemaakt hebben. Nu niet.

Ben wel benieuwd of vervanging van de sensor helpt, t klinkt namelijk als een probleempje in de software...

Racer
 

Wimus

Actief lid
Vandaag naar Brussel geweest en mijn Yeti daar getest wat betreft de dagrij-verlichting icm automatisch licht, en ik moet zeggen dat het in al die tunnels in Brussel perfect werkte :)
 
Bovenaan Onderaan