Automatisch inklapbare buitenspiegels werken niet meer

Giant

Forumguru
Ik ben gewend het 'sluiten' knopje op de afstandsbediening wat langer ingedrukt te houden, waarna de buitenspiegels inklappen. Dat werkt sinds gisteren ineens niet meer. Joystick van de spiegelverstelling staat gewoon op 'R', zoals altijd. Zowel in het instellingen menu op het dashboard als in de manual als op dit forum lees ik er niets over. Is er iemand die de oplossing heeft? Is een reset misschien nodig c.q. mogelijk?

Overigens: sinds ik de auto heb klapt de spiegel aan bijrijderszijde verder in dan die aan de zijde van de chauffeur, is dat normaal?
 

arjahoekstra

Actief lid
Een oplossing kan zijn om alle ramen van binnenuit helemaal te openen en te sluiten. Daarna deuren afsluiten met afstandsbediening, dat wil nog wel eens helpen. Stand van spiegels klopt.
Groeten Arjan.
 

Huyzen

Lid
Ik heb het ook gehad een tijdje geleden, bij mij ging het vanzelf over. Ook zoiets met een achterruit die niet meer mee openging als je met de afstandbediening alle ruiten gelijk wilde openen. Ook dat deed het ineens weer.
 

Giant

Forumguru
Het is ook bij mij nu inderdaad ineens vanzelf (?) over gegaan. Ze doen het weer prima. Ook ik heb het weleens vaker gehad. Vreemd....
 

WouterO2C

Actief lid
Software, electronica, computers, windows, je kent het wel. Een "reboot" doet doorgaans wonderen.

Bij Ziggo klantenservice is de eerste vraag ook altijd: "hebt u de ontvanger al opnieuw opgestart?" :laugh:
 
Ik heb net een uur bij mijn dealer doorgebracht met hetzelfde probleem. Niet opgelost en een afspraak gemaakt. Problem is bij mij afgelopen zondag begonnen. Bizar?

Update! Trucje van hieronder geprobeerd. Met de afstandsbediening de ramen helemaal open, weer dicht. En hup, de spiegels vouwen weer in! Nog steeds bizar, maar probleem opgelost! @arjahoekstra, bedankt!!
 

tjokie

Actief lid
Kijk dat is nou waarom ik op dit forum zit, ik kon op mijn nieuw afgeleverde auto ook mijn buitenspiegels niet inklappen. Sterker nog mijn buitenspiegels dimmen ook niet, het glas van de binnenspiegel wordt namelijk wel groen wanneer er iemand met groot licht achter me rijdt. Heb vanmiddag alle ramen geopend en weer gesloten vanaf de bestuurdersportier, nu werkt het inklappen van de spiegels wel, vanavond eens even checken of de dimfunctie ook weer werkt.

Thanks!
 

willemk

Senior Member
Heren ik heb het ook gehad binnen garantieperiode. Bij mij is de bom body control module toen vervangen. Sindsdien geen problemen gehad.

Gr. Willem
 

dieselll

Nieuw lid
Moet het inklappen van de spiegels mogelijk zijn bij alle standen waar de schakelaar in de deur op staat ? Bij mij is dat namelijk niet het geval !
 
Alle ruiten eens een basis afstelling van doen (ruitenschakelaars naar boven trekken gedurig 5sec ongeveer).
daarna werkt het terug.
mvg
 

kansberg

Forumguru
Trucje met de afstandsbediening vanavond toegepast omdat de spiegels niet meer automatisch inklapten. Werkt perfect! :bloemen:
 

jonbongoofy

Forumguru
Bedankt voor de tip met de ramen. Ik heb hetzelfde probleem en hoop dat dit het gaat oplossen. Google wist me tot nog toe niets te melden en zie hier op het forum zomaar een antwoord!
 

CDK

Forumguru
bedankt voor het posten :thumbsup: ik ga het ook proberen, mijn spiegels klappen ook momenteel even niet meer in ;)
 
Bovenaan Onderaan