Automatisch dimmende binnenspiegel traag

jan12345

Nieuw lid
Ik rij een Octavia 3 GL BL. Met automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels.

Ik vind dat de binnenspiegel veel sneller mag dimmen.

Als het schemerig is (zelfs bijna donker) dimt hij totaal niet. Als het wel volledig donker is en er rijdt geen auto achter me, schakelt het dimmen uit (prima dus), maar als er weer een auto verschijnt duurt het aardig wat seconden voordat de spiegel dimt. Te lang vind ik, ook in vergelijking met andere auto's die ik ken met eenzelfde functie. Irritant...

Valt hier iets voor in te stellen? Hebben jullie deze ervaring ook? Kan de dealer de sensor gevoeliger afstellen o.i.d.?

Dank voor jullie reacties!
 

Archie

Senior Member
Ik heb dit ooit eerder aan de dealer gevraagd; dit is geen VAG-COM instelling en dus is het niet in te stellen was zijn reactie. Ik heb het niet in een menu gevonden in ieder geval.
 

octaafje IV

Actief lid
Ik vind dat de binnenspiegel veel sneller mag dimmen.

Als het schemerig is (zelfs bijna donker) dimt hij totaal niet. Als het wel volledig donker is en er rijdt geen auto achter me, schakelt het dimmen uit (prima dus), maar als er weer een auto verschijnt duurt het aardig wat seconden voordat de spiegel dimt. Te lang vind ik, ook in vergelijking met andere auto's die ik ken met eenzelfde functie. Irritant...

Valt hier iets voor in te stellen? Hebben jullie deze ervaring ook? Kan de dealer de sensor gevoeliger afstellen o.i.d.?

Kan dit ook nog te maken hebben met wel/geen getinte ramen (Sunset)? In mijn vorige OII had ik geen Sunset maar wel Sonnyboys, nu alleen Sunset. In beide auto's eigenlijk nooit last van verblinding gehad.
 

Joske

Forumguru
Ik had het in het 'begin' ook maar is nu beter, raar maar waar.. Ik twijfelde zelfs op den duur of ik dimmende spiegels had! ;)

Hoe lang heb je de wagen al?
 

Joske

Forumguru
mijn dank voor @ertromp voor de lekkere biertjes is bijzonder groot! :cheers:

maar het ging over spiegels zeker?

wel ja..


morgenvroeg om kwartna5 maar niet in de spiegel kijken zeker na zo een 2 kannonnetjes :laugh:
 
Ik rij een Octavia 3 GL BL. Met automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels.

Ik vind dat de binnenspiegel veel sneller mag dimmen.

Als het schemerig is (zelfs bijna donker) dimt hij totaal niet. Als het wel volledig donker is en er rijdt geen auto achter me, schakelt het dimmen uit (prima dus), maar als er weer een auto verschijnt duurt het aardig wat seconden voordat de spiegel dimt. Te lang vind ik, ook in vergelijking met andere auto's die ik ken met eenzelfde functie. Irritant...

Valt hier iets voor in te stellen? Hebben jullie deze ervaring ook? Kan de dealer de sensor gevoeliger afstellen o.i.d.?

Dank voor jullie reacties!

Ik rijd zelf een OII en vind inderdaad ook dat het relatief donker moet zijn buiten wil de spiegel dimmen.
 

jan12345

Nieuw lid
Dank voor de reacties. Niks aan te doen. Misschien kan ik iets met folie...

Ik laat het voorstellen achterwege als jullie het goed vinden.

Groetjes!

Jan1234567891000
 
Bovenaan Onderaan