Automatisch de kofferklep openen

WAE

Senior Member
Ik heb een vraagje,
Dit over de elektrische opening van kofferklep.
Ik kon dit niet los van elkaar bestellen volgens de dealer.
Kostprijs 681 euro btw in.
Dit moest samen besteld worden met de optie kessy dat hiermee is gelinkt. kostprijs 635 euro btw in.

Echter zou ik graag de elektrische opening kofferklep laten plaatsen.
Is dit mogelijk? Wat zou de kostprijs hiervan zijn?
Ik heb een Skoda Octavia Berline 1.0 TSI ( nieuw model) Clever pack corporate achteruitrijcamera en wegklapbare trekhaak. Geleverd 5/5/2023.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Laatst bewerkt:

jongetje

Forumguru
Die kit is al duurder dan de 2 opties bij elkaar en dan moet het nog ingebouwd worden...
Voor dit geld gewoon mee bestellen want achteraf is alleen al door het arbeidsloon duurder.
 

WAE

Senior Member
Ik heb de auto al vanaf 5/5/23.
Ik wou het kessy systeem niet wegens de mogelijkheid om copy van de sleutel , met alle gevolgen....
Kennis van mij heeft het voor gehad signaal van sleutel opgevangen en auto gestolen!
Auto was 6 maand oud.
Daarom dat ik alleen automatisch bediende koffer wou.
Maar zo te lezen is er geen aanvaardbare ( kostprijs) oplossing om dit achteraf te laten plaatsen.
Ik zal koffer dan wel zelf dicht doen :maakmegek:
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Tegenwoordig hebben sleutels een bewegingssensor. Als ze even stil liggen stoppen ze met zenden en kan een dief het sugnaal niet meer overnemen. Je sleutel in een kooi van Faraday plaatsen (een koekblik bijvoorbeeld) was altijd al een oplossing. Maar goed…..
 

Drukkert

Senior Member
Klopt, maar sommige sleutels worden getapt wanneer de auto ontgrendeld/vergrendeld wordt heb ik wel eens gelezen. Moderne systemen zijn hier tegen bestand, ik weet alleen niet hoe up-to-date Skoda is met dat soort systemen?
 
  • Leuk
Waarderingen: WAE

EdK

Forumguru
getapt wanneer de auto ontgrendeld/vergrendeld wordt
Dat werd al met de gewone AB sleutel hoor !
Zelf sinds kort ook Kessy , maar voor zekerheid toch de sleutel in een Lo/Jack keyjack zitten.
En die werken echt 100%, van alles geprobeerd , maar zodra de sleutel erin zit en de flap eroverheen dan kun je naast de wagen staan maar deur gaat niet meer open....
 

WAE

Senior Member
Mijn twijfel blijft hierover bestaan.
Maar ik kan de klok niet terug draaien. Heb dit niet op mijn nieuwe Octavia dus....
Enkel jammer dat de bediening automatisch koffer niet los van elkaar ( kessy ) te verkrijgen was zoals in al aangaf maar in een pakket samen zit.
 

jongetje

Forumguru
Hoe moet de kofferbak weten dat je in de buurt bent?
Klopt, maar sommige sleutels worden getapt wanneer de auto ontgrendeld/vergrendeld wordt heb ik wel eens gelezen. Moderne systemen zijn hier tegen bestand, ik weet alleen niet hoe up-to-date Skoda is met dat soort systemen?
De sleutels van Skoda en VW zijn identiek. Een ID4 heeft bijvoorbeeld dezelfde sleutel als een Octavia 4
 

WAE

Senior Member
@jongetje Dit was louter om het mezelf het gemakkelijk te maken deze automatisch bediende koffer met de afstandsbediening . Echter zonder het Kessy systeem , dat kon me niet bekoren
( veiligheid).
Daarom mijn vraag hierover.
 
Bovenaan Onderaan