Automaat wordt duurder

Noord26

Forumguru
Omdat het in de stad zo vaak moet gebeuren ivm stoplichten en kruispunten ed :rolleyes:
en de aandacht die dat nodig heeft kan ik beter gebruiken
zoals bijv in de zomer met al die meisjes op de fiets :tongue:

Zelfs op de motor waarbij je 2 handen, 2 voeten en balans nodig hebt zie ik het probleem niet van aantrekkelijke dames bekijken icm een ritje hoor? :eek:
 

Fabia

† In Memoriam
Misschien raakt íe zo in de war :smiley29:van de al die mooie dames dat íe niet meer kan autorijden.
 
:ot:Bij mijn rij-examen was dit een examenonderdeel.. Er werden 4 schaarsgeklede dames langs de route uitgezet. Achteraf moest ik ze beschrijven, daarbij moest ik uiteraard alsnog veilig autorijden! :worshippy:
 

EdK

Forumguru
:ot:Bij mijn rij-examen was dit een examenonderdeel.. Er werden 4 schaarsgeklede dames langs de route uitgezet. Achteraf moest ik ze beschrijven,


Ach dat beschrijven zal niet zo moeilijk geweest zijn lijkt me....... je bent zeker 4 keer stilgevallen tijdens dat examen
 
Vandaag heb ik voor het eerst met de Citigo automaat gereden en ik ben positief verrast! Hij rijdt soepeler dan ik verwacht had, lekker vlot wanneer ik het wil. Hij trekt bij sportief rijden wel erg ver de toeren in (tot zo'n 6.500 rpm) en dat gaat met een hoop lawaai gepaard. Toch vind ik 'm beter en logischer schakelen dan de (veel duurdere) DS5.

Ik heb wel alvast de keuze gemaakt dat er over 3 tot 5 jaar een automaat op mijn stoep staat!
 
Om weer even ontopic te gaan.. Zijn er hier al meer met ervaring met de citigo automaat?
die van mij komt zaterdag binnen met automaat en zal mijn ervaring zeker delen, maar ben wel nieuwsgierig naar de huidige automaat-rijders. Het is voor mij dan ook de allereerste automaat ooit.
 

Inge

Lid
Geen ervaringen met - althans niet met deze soort automaat.

Ben wel erg benieuwd naar je bevindingen.
 
Jij bent minder enthousiast dus. Mijn schoonvader was dan juist weer niet echt content met de DSG die hij in zijn Volkswagen heeft.
Ik heb er alleen een flinke proefrit in gemaakt en het gaat zeker wennen zijn, maar had toen niet het idee dat het me zou gaan irriteren. Ik zal mijn bevindingen hier zeker delen in ieder geval.
 

Michel

Forumguru
Klopt, de DSG vind ik vele malen beter, maar dat is gewoon een heel ander en ook veel duurder concept.

Wat mij het meeste tegenstond was het feit dat de automaat in de Citigo voor mijn gevoel gewoon erg traag op- en terugschakelde en bij het minste of geringste terugnemen van het gas alweer één of twee versnellingen opschakelde, terwijl dat op die momenten niet altijd de bedoeling was. Je linkerbeen heeft dan wel rust, maar je rechterbeen krijgt het dan wel weer drukker, omdat er meer met het gaspedaal moet worden gespeeld.
 
Vandaag dus de eerste flinke kilometers gemaakt en door dit topic en andere meldingen op het net over dit soort bakken was ik toch een beetje gaan twijfelen over mijn keuze, maar gelukkig was dat nergens voor nodig! Het is even wennen inderdaad, maar blijkbaar is past het prima bij mijn rijstijl.
schokte al een stuk minder dan bij de proefrit en eigenlijk vond ik het prima rijden. Behalve die ene keer dat ik met links de koppeling zocht en de rem vond.. :smiley29: :tongue:
 

Inge

Lid
Dat zijn mooie eerste bevindingen - blijf ons op de hoogte houden van je verdere ervaringen.
 
Bovenaan Onderaan