Automaat in noodloop

Maarten_skoda

Nieuw lid
We reden nu handgeschakeld in onze Skoda (kodiaq 2.0 tso, 4x4.2017) ivm de problemen van vorig jaar. Het is inderdaad een DSG.
De melding was gisteren eerst aan in noodloop. Zo nu en dan stilstaan, en dan weer door. Maar ging van 1e naar de 3e en door naar de 6e versnelling. En daarna gaf display ook het lampje aan, welke staat voor uitlaatgascontrole systeem.
Anwb komt morgen op de camping! Afwachten dus wat zij kunnen vinden!
Hoi eerder schreef ik lampje van motormanagement. Maar bij mij was het ook het lampje van uitlaatgascontrole.
Begrijp niet waarom dat lampje gaat branden.
Inmiddels is mijn auto weer gemaakt.

Sterkte ermee en geniet toch van je vakantie. Het komt wel goed maar is weer een hoop gedoe, en precies tijdens de vakantie.
 

Anton Sietsma

Nieuw lid
Hallo,
Wat mankeerde er uiteindelijk aan? En heb jij de auto in Frankrijk laten maken?
Hoelang heeft dat dan ongeveer geduurd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Maarten_skoda

Nieuw lid
Diagnose van de volkswagen/skoda garage was dat de megatronic vervangen moest worden. Hiervoor moest iets besteld worden. Auto heeft ruim een week bij de garage gestaan in Oostenrijk.
 

MGR2

Nieuw lid
Heb ik deze maand ook ervaren. Enkel versnelling 2, 4 en 6 nog beschikbaar. Oplossing was eenvoudig volgens de dealer: Mechatronica volledig vervangen. Probleem opgelost. Is voor mij makkelijk praten met een leasewagen.... sorry. Viel wel nog onder de garantie en coulance van SKODA (Kodiag uit 2019)
 

Incognico

Nieuw lid
Afgelopen zomer kregen wij problemen met de automaat van onze Kodiaq 1.5tsi greentech. De automaat ging over in de noodloop en alleen de 2e, 4e en 6e versnelling waren nog beschikbaar.
...
Zijn er op hier op het forum meer leden die dit probleem ook hebben gehad?

Ik had het van de zomer ook auto net 4jaar oud 50k gelopen. Megatronic vervangen, skoda betaalde het onderdeel en arbeidsloon 50% , was uiteindelijk € 300,00 ipv € 1795,00 die de dealer in eerste instantie meldde. Misschien heeft mijn 50 jarige ervaring inde autobranche geholpen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Boxer

Nieuw lid
Bekend probleem en blijkbaar is onderdeel niet te leveren. Mijn Skoda staat al 7 weken (!) op de Mechatronic te wachten bij mijn Skoda dealer. Zucht...
 
Hier precies hetzelfde, sta nu in Albanië en voor tweede keer in een jaar tijd dit probleem, vorig jaar sensor vervangen. Dit keer kreeg ik eerst dd melding dat versnellingsbak oververhit was, maar wel door kon rijden. Auto aan de kant gezet en direct versnelling in noodloop.
Ben benieuwd of firmware update werkt
 
Bovenaan Onderaan