Autobandenmarkt

Desperado

Forumguru
Waarom te oud? Ik heb banden vervangen die 5 jaar oud waren. En die hadden nog wel even gekund.
Banden van een jaar oud zie ik geen probleem in.

EdK

Forumguru
Tsja ik vind sommige mensen boven de 18 jaar ook al te oud......

Maar al die webshops met banden......... ik heb nu al eens een paar keer een berekening er op losgelaten op banden die ik toen wilde hebben.
En ja vergeleken met een kwikpit en dat soort toko's waren ze goedkoper in algemeen.
Maar laat ik nu in mijn dorp een lokale bandenboer hebben die mij banden kan leveren die goedkoper zijn dan al die webwinkels. ( en dan wel pratend over zelfde merk en type band )

En dan worden ze voor die prijs ook nog om de velg gelegd, uitgebalanceerd en gemonteerd
En zoals laatste keer de voorbanden aan vervanging toe waren werden de achterwielen naar voren verplaatst en de nieuwe banden achter gemonteerd zonder kosten.

En ik denk dat als je eens in je omgeving om die kwikpit toko's heen kijkt en naar lokale banden bedrijven zoekt dat je dan verbaasd zal zijn voor wat voor prijzen je zaken kunt doen.
En voordeel met problemen met een band is dat je hem niet hoeft op te sturen maar even langs rijd en een bak koffie kunt drinken terwijl zij het probleem voor je oplossen..

Desperado

Forumguru
Zo'n toko zit hier niet. Ik heb nu voor 106 euro 2 Goodyear Efficientgrip Performance 195/65R15 91 H
Monteren enzo kost me verder niks, doe ik zelf bij de voormalig werkgever. Die helaas niet voor dat geld die banden kan leveren.

Joske

Forumguru
maar dat zijn ze op je auto na een jaar toch ook? :facepalm:

en daar blijf je toch ook mee rijden? :)

snapo6

Senior Member
Kwaliteit gaat achteruit naarmate de band niet gebruikt wordt.
Rubberkwaliteit van een nieuwe band van 3 mnd oud vs 12 mnd oud levert al verschil op (meen ik ooit gelezen te hebben bij ANWB of Consumentenbond).

Joske

Forumguru
Stilstand is achteruitgang.. dat is bij alles zo ;)

maar als je je zomerbanden in de winteropslag laat opslaan... dan worden ze toch ook niet gebruikt? :)

Cordoba

Forumguru
Een hoop gezeur over een DOT-code maar blijkbaar niemand die zich realiseert dat er belangrijker zaken zijn aan een paar banden, bijvoorbeeld of ze wel goedgekeurd de productie hebben verlaten. Vorig jaar waren er gevallen dat mensen ergens heel goedkope banden hadden gescoord, later bleken er problemen te zijn. Na verder onderzoek, bleken dit afgekeurde banden te zijn, waar vanwege de afkeur een gat in de wang van de band was gemaakt door de fabrikant. Desondanks bleken die als afval afgevoerde banden opgelapt te zijn, en via internet als goede nieuwe banden verkocht.

Mijn punt: kijk niet alleen naar prijs en leeftijd, maar doe ook alleen zaken met een bedrijf dat je vertrouwt.

snapo6

Senior Member
Een hoop gezeur over een DOT-code maar blijkbaar niemand die zich realiseert dat er belangrijker zaken zijn aan een paar banden, bijvoorbeeld of ze wel goedgekeurd de productie hebben verlaten. Vorig jaar waren er gevallen dat mensen ergens heel goedkope banden hadden gescoord, later bleken er problemen te zijn. Na verder onderzoek, bleken dit afgekeurde banden te zijn, waar vanwege de afkeur een gat in de wang van de band was gemaakt door de fabrikant. Desondanks bleken die als afval afgevoerde banden opgelapt te zijn, en via internet als goede nieuwe banden verkocht.

Mijn punt: kijk niet alleen naar prijs en leeftijd, maar doe ook alleen zaken met een bedrijf dat je vertrouwt.

Helemaal mee eens.
Gaat om het totaalplaatje en ik kijk alleen naar premium A-merken. Prijs, service, bereikbaarheid, retour regels, reviews winkel/site etc.

snapo6

Senior Member
VAG Techniek heeft een goede daad verricht.
Banden zijn geworden Good Year Efficientgrip Performance met dot code 3914.

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Ik verkoop al jaren banden van Autobandemarkt. Kan ook nog een stukje onder die prijs. Productie datums heb ik alleen bij oudere type profielen wel ouder dan een jaar gezien maar de meeste zijn binnen het jaar.

eventueel de montage en balanceren kan allemaal geregeld worden

@cabriolet beetje verkapte reclame?
Ok,

Wat kosten 225/40R18 Michelin PS3 bij je? Incl of excl montage?

Dongen/Breda is voor mij om de hoek natuurlijk.

Pm anders even?

Edit: heb je een whatsapp gestuurd.

;)

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan