Bij een grotere velg moet je een lagere band nemen, wat ook leid tot comfortvermindering!
Natuurlijk kan je op een grotere velg een hoge band doen, maar dan krijg je kilometerteller afwijkingen, als je een lekke nabd krijgt is het niet verantwoord een stuk met je reservewiel te rijden aangezien deze kleiner is (schade differentieel...) Je kan aanmerkelijke vermindering in accelerarie krijgen en dat willen we natuurlijk niet in een land waar je nix aan topsnelheid hebt.
Ik zou dus gewoon voor verlagen gaan, Eibach is een perfect merk als je wilt verlagen. Tot 30mm is gewoon te doen, men zegt vaak dat dit tot 40mm goed kan, maar ik zou je dan zeker adviseren om ook sportschokdempers te nemen. Aangezien je dempers op een andere plek gaan werken, zijn deze wat ouder, dan is de kans heel groot dat ze gaan lekken en moet men als nog andere schokdempers kopen. Maar zodra men andere schokdempers koopt kan je wel zo tot 60mm verlagen, nadeel met sportdempers is dat je comfort wel in 1 keer weg is. Je kunt wel verstelbare nemen, maar ik denk dat je veiligheid en wegligging er niet beter van wordt als je als leek ze even gaat bijstellen haha.
Gewoon dus voor veren gaan tot een milimeter of drie, dat is precies netjes en rijdt gewoon goed. Zou dan zelf Eibach nemen! Maar als je Eibach al te oncomfortabel vind denk ik dat je weinig anders vind! Verlagingsveren hebben nou eenmaal andere eigenschappen zodat ze nog veilig blijven met originele dempers.
/forum/images/graemlins/grin.gif