Auto verlagen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hetzer

Forumguru
Het speelt weer door mijn hoofd om mijn auto te verlagen, alleen nu ben ik op zoek naar een klein beetje verlaging met behoud van het comfort....
Mijn vorige fabia was 30 mm verlaagt met Eibach veren , best leuk maar het comfort was in een klap weg.

heeft iemand misschien suggesties???,

michael
 

Dutch4x4

Senior Member
Eibach is meestal erg straf, ja. Ik vind 't wel lekker, maar smaken verschillen. Ik heb nu zelf veren van MAD eronder (Sportive). MAD is de officiële leverancier van Skoda NL, dus vraag eens bij je dealer.

Een duurdere optie is om verstelbare dempers/veren in één (coilovers) te plaatsen. Dan kun je het comfort zelf afstellen naar gelang je alleen rijdt of oma naar het station moet brengen...

Hoeven geen dure dingen van Koni of KW te zijn, een merk als Weitec (toevallig ook uit de fabriek van KW) is ook prima. Zie http://www.weitec.de

Of kijk anders op *kuch* seat-online.nl *kuch /forum/images/graemlins/smile.gif

Daar (http://www.seat-online.nl/viewtopic.php?t=15881) zijn ze net een gezamenlijke inkoopactie begonnen voor verlagingssets. En wat onder een Ibiza past, past ook onder een Fabia...
 
Waarom niet een grotere maar velg?als je maar een beetje wilt verlagen.
Vang je 2 vliegen in 1 klap.
De afstand band spatbord is kleiner, en de velg is mooi groter, en je behoud het comfort van je vering.
 

Erik

Lid
Bij een grotere velg moet je een lagere band nemen, wat ook leid tot comfortvermindering!
Natuurlijk kan je op een grotere velg een hoge band doen, maar dan krijg je kilometerteller afwijkingen, als je een lekke nabd krijgt is het niet verantwoord een stuk met je reservewiel te rijden aangezien deze kleiner is (schade differentieel...) Je kan aanmerkelijke vermindering in accelerarie krijgen en dat willen we natuurlijk niet in een land waar je nix aan topsnelheid hebt.

Ik zou dus gewoon voor verlagen gaan, Eibach is een perfect merk als je wilt verlagen. Tot 30mm is gewoon te doen, men zegt vaak dat dit tot 40mm goed kan, maar ik zou je dan zeker adviseren om ook sportschokdempers te nemen. Aangezien je dempers op een andere plek gaan werken, zijn deze wat ouder, dan is de kans heel groot dat ze gaan lekken en moet men als nog andere schokdempers kopen. Maar zodra men andere schokdempers koopt kan je wel zo tot 60mm verlagen, nadeel met sportdempers is dat je comfort wel in 1 keer weg is. Je kunt wel verstelbare nemen, maar ik denk dat je veiligheid en wegligging er niet beter van wordt als je als leek ze even gaat bijstellen haha.

Gewoon dus voor veren gaan tot een milimeter of drie, dat is precies netjes en rijdt gewoon goed. Zou dan zelf Eibach nemen! Maar als je Eibach al te oncomfortabel vind denk ik dat je weinig anders vind! Verlagingsveren hebben nou eenmaal andere eigenschappen zodat ze nog veilig blijven met originele dempers.

/forum/images/graemlins/grin.gif
 

Hetzer

Forumguru
Ik heb onder mijn eerste auto ( vw polo coupe ) en onder mijn tweede ( cinquecento sporting ) Jamex veren gehad , en die bevielen goed. Op mijn vorige wilde een keer wat duurdere "kwaliteits" veren en kwam dus uit bij de Eibachs , maar ik voelde geen verschil met bijvoorbeeld mijn eerste polo..

Dus ik wilde weer eens wat anders , na de TIP die ik kreeg van Dutch 4x4 ,ben ik eens gaan kijken bij de Firma Weitec. Ook ben ik gaan rond neuzen op het WORLDWIDEWEB wat de meningen en ervaringen waren over Weitec. Deze waren allemaal erg positief

Qua prijs zitten de Weitec's in het midden van het segment, ik heb dan maar ook een besluit genomen en heb ze gelijk vanmiddag maar besteld ........

en ze zijn nog GROEN ook.... /forum/images/graemlins/cool.gif
 

Bijlagen

  • 627-federn_2002.jpg
    627-federn_2002.jpg
    31,2 KB · Weergaven: 31

Hetzer

Forumguru
Nee nog niet , ze gaan er aanstaande dinsdag in Vlaardingen ( bij vandervoorde) op!!!!!!!!!!!!!
 

Bijlagen

  • 683-home-01.jpg
    683-home-01.jpg
    25 KB · Weergaven: 32
Laat wel een plaatje zien van hoe het eerst was en hoe het er straks uitziet. /forum/images/graemlins/laugh.gif

Michaelb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan