Auto verkopen via de ANWB, iemand ervaring?

Ik las net op de website van de ANWB dat ze willen gaan bemiddelen in de verkoop van je auto. Dat doen ze dan via hun partner NederlandsVoertuigCentrum.nl die de auto koopt.

Misschien handig en ik wil dat wel serieus onderzoeken. Maar misschien iemand hier met ervaring?

@Higgy: ik begrijp dat jij er geen ervaring mee hebt en velen met je, want het is nieuw. Ook ik hoorde hier vandaag voor het eerst van. Hier is de plek om die heel beperkte groep die wel ervaring heeft dat te laten delen met anderen. Wie weet ben ik straks de eerste, wel nuttig toch?

Of heb ik gepost in het verkeerde subforum?

hemi24

Forumguru
Heb ooit een ANWB autoverzekering laten uitrekenen:

... bla bla - merk - type - bouwjaar - etc...

Dame ANWB : bent u ook lid van de ANWB?

Ik : Jazeker!

Dame ANWB : mooi dan krijgt u 5% extra korting op de premie..!

Ik : Dat is mooi meegenomen

Dame ANWB : dan is dit de te betalen premie... (draait computerscherm bij in mijn richting)

Ik : (slik) ... ik neem aan dat dit per 2 maand is...?!?

Terug naar het bemiddelen: de ANWB heeft geen (auto)handelaars in dienst voor zover ik weet, dus prijsbepaling zal wel puur op basis van de bovag-koerslijst zijn. Zal mij benieuwen wie daar geschikt kan handelen...

sitechris

Donateur
even praktijkvoorbeeldje, ik vul mijn kenteken in en ik zie een inruilbod van 15.000 staan. 7.000 lager dan ik krijg bij de VW/Renault dealer! Volgens mij is de ANWB gewoon haar onwetende, vaak bejaarde leden aan het bedonderen. Al die makke schaapjes vertrouwen de ANWB blind. Niet doen dus.

Gieliovd

Forumguru
Zo heb ik ooit mijn Fabia voor een scherpe prijs gekocht. Ding was als nieuw, alles erop en eraan!

Die "oudjes" hadden de ANWB/BOVAG koerslijst bekeken op de ANWB site en daarmee geadverteerd. Ik heb er een beetje "afgeluld" zoals altijd en vervolgens voor een "prikkie" de wagen gekocht.

Zo gaat dat met die "makke schapen".

wimv

Actief lid
Er was toevallig gisteren een item over op Radio 1 wat ik met een half oor heb beluisterd in de auto. De eindconclusie was ongeveer dat als je een erg lage inruilprijs voor je auto wilde hebben, je van dit fenomeen gebruik moest maken.

Gieliovd

Forumguru
@Snel: ja, daar heb je gelijk in. Maar feit blijft dat mensen verschillend zijn. Wat je niet weet pas je niet toe in je leven ook.

Ook als ik 70 ben dan weet ik dat je uitgebuit wordt als men daar kans toe ziet.

Bovenaan Onderaan