Auto trilt

i2Paq

Senior Member
Ik rijd al ruim 5 jaar een Rapid Spaceback en ik ervaar geen trillen, nooit gehad.
Wel een vreemd geluid na een bandenwissel, bleken twee gecupte banden.

En wat @Cordoba zegt: "Alles nagekeken" is echt nietszeggend. Wat hebben ze dan precies gecontroleerd?

En welke dealer is het die zo iets zegt?
 
Hoe lang heeft hij stil gestaan?
Merkte bij mijn Fabia ook een trilling en heb dat aangegeven bij de garage. Nog een x laten nakijken en gaven toen aan dat hij een tijd in de showroom heeft gestaan en daardoor de band een “vlakke” kant heeft gekregen.
Banden zijn toen wat harder opgepompt en door het rijden zou dat zich oplossen.
Dat is bij mij het geval geweest.
 

SkodaJosh

Senior Member
Heb het ooit gehad bij een wagen waar de schokdempers versleten waren. De wagen trilde, dat kwam door de schokdempers, daardoor sleten de achterste banden onregelmatig aan de binnenzijde waardoor er uiteindelijk vlakke stukken in de band werden gesleten. Twee nieuw schokdempers en twee nieuwe banden en het was een nieuwe wagen.

Nu denk ik wel niet dat bij een wagen uit 2018 de schokdempers al versleten zullen zijn.

Verder vind ik mijn Skoda Rapid nu ook niet echt een wonder qua wegligging en zijn er vaak trillingen waarneembaar veelal door het wegdek, maar bij een andere wagen op hetzelfde wegdek merk ik dan weer weinig ..
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan