Auto slaat soms af

Hoi Skoda liefhebbers,
Onlangs heb ik ivm “misfiring” in C4 mijn zuigers laten vervangen en daarbij ook maar gelijk de distributie ketting(en) en alles wat erbij komt kijken. (Lagers e.d.)
Nu is het volgende aan de hand: soms gaat het motormanagement lampje branden, en daarbij komt kijken dat de auto soms ook uitschakelt.
Vervolgens in de “P” zetten en ik kan weer verder rijden.
Hij hapert niet echt.
Kan dit te maken hebben met een foutieve- of afwijkende timer van de nokkenas?
Het betreft een Octavia RS uit 2016.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Tees

Donateur
Tsja...dat kan...maar als de timing echt ernaast zit, zou je ook verder wel een minder goed lopende motor verwachten. Ik zou eerst maar eens laten uitlezen, misschien wel meteen bij de garage die alles gedaan heeft. Beetje te grote kans dat t daar wel mee te maken heeft.

Bij het uitlezen kreeg ik dit te zien:
“a camshaft position slow”
Maar het vreemde is dat de auto niet erg onregelmatig loopt.
Soms als ie koud is of bij laag toerental heb ik het idee dat de auto daar gevoeliger is.
Verder doet de auto het prima.‍♂️

Tees

Donateur
Als ik google op die tekst is de foutcode waarschijnlijk P000A, klopt dat?
In dat geval zit het zeer waarschijnlijk in de nokkenasversteller zelf of de bedrading ernaartoe. Volgens mij wordt die mee vervangen bij een distributieketting-vervanging, dat zou genoeg reden zijn om terug te gaan naar de garage waar je dit hebt laten doen.

P000A dat klopt idd.
Bedankt voor je reactie, ik ga er van de week even mee terug naar de garage.
Rest mij nog 1 vraag: is dit zorgelijk?

Tees

Donateur
Ik zou er persoonlijk niet al te lang mee doorrijden. Dat de motor afslaat is toch wel een stevig signaal. Als de timing zelf goed is, dan zal je wellicht niet direct schade krijgen, maar echt goed voor de motor is het m.i. ook niet.

Bovenaan Onderaan