Handleiding Auto importeren uit Duitsland....howto.

Bakboord1

Forumguru
In aanvulling op bovenstaande: de meningen verschillen of je met die Duitse kurzzeit platen ook in Nederland mag rijden.
Verder een mooi verhaal waar denk ik veel mensen heel veel plezier aan zullen beleven.
Over die taxatie heb ik ook mijn twijfels want zo heel veel is er niet meer te winnen om die kosten terug te verdienen.

Zelf heb ik een jaar geleden een auto geïmporteerd en dat viel uiteindelijk allemaal best wel mee als je alles van te voren goed uitzoekt.
Grootste probleem was bij mij de limieten van mijn bank. Zowel de dag limiet als de week limiet maakten het lastig om op korte tijd genoeg cash geld te kunnen krijgen.
Ander probleem was toch wel de bus voor de auto-ambulance. Door het maximale gewicht van de aanhanger volstond een standaard bus niet. Uiteindelijk de zwaarst mogelijke bus gehuurd en ik denk te herinneren dat deze eigenlijk nog te licht was voor het maximale laadvermogen van de ambulance.
 

philippe bakker

Forumguru
In België kan je op een auto die nieuw 60k of meer toch 10 a 15 k uitsparen door in Duitsland te kopen. Ook is er gewoon meer keuze qua opties bij 2de handse auto’s
 

Spector

Forumguru
Mooie topic, ben zelf ook in Duitsland aan het kijken maar dan zakelijke aanschaf. Zijn er ervaringen met websites als dasimport enz?
 

leon-cupra

Forumguru
In België kan je op een auto die nieuw 60k of meer toch 10 a 15 k uitsparen door in Duitsland te kopen. Ook is er gewoon meer keuze qua opties bij 2de handse auto’s
Je spreekt dan tweedehands tov nieuw. Logisch dat je tweedehands een pak kan besparen. Maar het verschil tweedehands BE-DE is wel een stuk kleiner geworden. Zo aan het rondneuzen voor een 530e en verschil BE-DE is +/- 3-4000€. Eigenlijk de marge van een BE-verkoper.
 

philippe bakker

Forumguru
Toen ik de mijne zocht vond ik in België ten eerste geen enkele met zoveel opties. ( de meeste lease auto’s bijna standaard) en die waren toen allemaal meer dan 50k. Ik heb de mijne toen 44k betaald en met heel veel opties.
 
Bovenaan Onderaan