"Auto Hold" functie activeren Octavia 3

louk1961

Nieuw lid
In verschillende Skoda forums is weleens de vraag naar voren gekomen of het met vcds codering mogelijk is om bij de Octavia de "auto hold" functie te activeren wanneer acc actief is.

In de Octavia mis je natuurlijk de fysieke schakelaar, maar mijn vorige auto was een golf 7 en wanneer ik "auto hold" met de schakelaar uit zette dan was "auto hold" nog steeds actief in combinatie met acc. Met andere woorden, wanneer de auto tot stilstand kwam door de acc met "auto hold" uit, dan bleef de auto toch stil staan en ging niet naar voren kruipen. Het was dan gewoon weer gas geven en gaan.

In die forums is er wel onderzoek naar gedaan maar blijft het steken op "security access" bij het programmeren van de abs module. Is er iemand in deze community die nog mogelijkheden ziet om dit toch voor elkaar te krijgen.

Ik rijd in een Octavia my2017 met dsg en acc en het zou mooi zijn om in de file met acc actief niet steeds je voet op de rem te hoeven zetten.

Hier twee voorbeelden van forums waar over dit onderwerp gediscussieerd wordt.

http://www.briskoda.net/forums/topic/370196-acc-vcds-disable-requirement-to-put-foot-on-brake/

http://forums.ross-tech.com/showthread.php?5104-Auto-Hold-function-on-MQB-platform
 

louk1961

Nieuw lid
Nee mijn inziens wordt de auto tot stilstand gehouden door de abs module. Hetzelfde als met "Hill Hold".
 

RiccardoRS

Nieuw lid
6 jaar verder en nog geen oplossing , snik
zit hand bediende handrem in,
had in mijn golf 7 ook een elektronische, mis dat wel bij ACC
of tijd aanpassen naar langer mogelijk ?
piepen en direct rijden vind ik ook zo wat.(te kort)
 

hemi24

Forumguru
Hij wil gewoon het rempedaal kunnen loslaten voor het stoplicht of in de file, waarbij de auto op de rem blijft staan…

Nu gaat z’n auto dan weer kruipen!
 

PizzaPieter

Forumguru
Applaus voor @hemi24 , zelfs met zijn 'vertaling' kan ik ook terugwerkend niet eruithalen...maar goed. Ik had t antwoord op de vraag toch niet kunnen geven...
 

Timmer

Donateur
Oud topic, maar ik was ook aant kijken naar deze optie;
Kan enkel als je een retrofit doet naar Electric parking brake. Gaat je wel wat werk kosten, nodige coderingen, ombouw van de mechanische handrem naar de electrische, de knopjes wegwerke,...

als je een projectje wil;


 

RiccardoRS

Nieuw lid
Op het moment tijdens rijden met ACC en stoppen voor je voorligger stopt de auto voor zon 1 seconde waarna er een pieptoon hoorbaar is en een rempedaal lamp aangaat op je dash, direct gaat de auto rijden richting je stilstaande voorganger.
Zou mooi zijn als deze stop tijd verlengt kan worden naar minimaal 2 seconde (of langere tijd tussen pieptoon en rijden)

En dit alles zonder Google translate.
 

Antera

Donateur
Autohold kan ingebouwd worden maar is niet alleen coderen. Hierbij moet ook de autohold knop geplaatst worden.

@Louk 1961cdan klopt er iets niet want dit hoort niet.

Let wel autohold is alleen in of uit te schakelen me de auto in de versnelling of in D
 
Bovenaan Onderaan