aut. inklapbare spiegels elegance ?

Roak

Lid
Op het skoda forum in de UK kwam ik een thread tegen waarin er een probleem was/is dat er geen inklapbare buitenspiegels meer gemonteerd werden door de fabriek op de elegance modellen, terwijl dat wel in de prijslijst en specifikaties staat als standaard op de elegance.

In NL is dit ook standaard op de elegance.

Heeft iemand hier zoiets ook al eens meegemaakt ?

Ik vraag dat omdat ik net een elegance heb besteld en dit toch zeker een optie is die ik niet zomaar zou willen missen.

bvb dank,

yprgwt

Lid
Zorg ervoor dat je de folder, aan de hand waarvan je de auto besteld hebt, bij de hand houd wanneer de auto wordt afgeleverd. Het kan voorkomen dat je de auto besteld en dat tijdens de aflevering een nieuwere folder wordt gehanteerd.
Ik heb dit gehad met de achterbankverwarming; in de folder (ten tijde van de bestelling) stond deze als standaard; in de folder ten tijde van de aflevering was het verwijderd. Ik heb de achterbankverwarming naderhand ingebouwd gekregen...
De volhouder wint; je koopt namelijk geen pakje boter van een paar kwartjes...

LenK

Forumguru
Maar staat er niet in de folder een tekst zoals "wijzigingen voorbehouden" of "deze folder geeft geen rechten".
Dus als je dingen niet expliciet vastlegt (specificaties volgens prijslijst ....) ben je dan niet overgeleverd aan de goede wil van de dealer. En die kan er per slot van rekening ook niet veel aan doen als PON, want ik neem aan dat die de paketten bepaald, een bezuiniging doorvoert om een prijsverhoging te vermijden.

En je hebt altijd nog het probleem dat niet alle opties achteraf in te bouwen zijn.

cvegreen

Forumguru
In belgie is dat ook een optie die moet bijkopen tegenwoordig . Als ik het me goed herinner is het 120€ dat je er extra moet voor ophoesten.

Roak

Lid
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik zal idd de folder en de prijs-/optielijst meenemen als ik hem ga ophalen, bedankt voor de tip !

Dat de dealer er niets aan kan doen als Pon iets wijzigt is niet correct, ik heb een overeenkomt met de dealer, niet met Pon. De dealer is verplicht de auto te leveren zoals overeengekomen, dus met de opties die ten tijde bij het aangaan van de overeenkomst in de specifikatielijst stonden. Als de auto geleverd wordt met een andere specifikatie is dat het probleem van de dealer.

De praktijk is misschien iets weerbarstiger denk ik, maar het is belangrijk genoeg, het is idd het geen pakje boter !

Yeti Linka

Actief lid
Roak,

Als je de auto bij Holdinga haald valt het vast wel mee. Ik heb alleen maar goede ervaringen met deze dealer. Ook het aanzetten van diverse extra's werd daar zonder probleem gedaan. Dus maak je op voorhand maar geen pijn in je buik.

hemi24

Forumguru
Het leuke is dat Pon de uitvoeringen binnen het modeljaar ook nog eens te pas en te onpas veranderd (soms wel een keer of vier)...

Maar goed, mijn Eleg. BL modeljaar 2010, gebouwd in week 33/2009 heeft ze ook.

ugeken

Lid
In belgie is dat ook een optie die moet bijkopen tegenwoordig . Als ik het me goed herinner is het 120€ dat je er extra moet voor ophoesten.

Ik heb mijn Octavia Elegance sinds 03/2009 en de electrisch inklapbare spiegels waren standaard - in te klappen via de knop op de deur of via de CV.
Heeft iemand een idee of je ze automatisch kan laten inklappen als je de motor stil legt?

Roak

Lid
Het leuke is dat Pon de uitvoeringen binnen het modeljaar ook nog eens te pas en te onpas veranderd (soms wel een keer of vier)...

Dat was ook mijn gedachte, maar ik ben er inmiddels wat geruster op dat ze er WEL op zullen zitten.

LenK

Forumguru
Lekker dan. Wordt bij bestelling dus goed vastleggen dat je je auto bestelt overeenkomstig prijs- of optielijst van dd-mm-20##. Want een keuze voor pakket x of y kan gedaan worden omdat er een specifieke optie inzit.
Is die er ineens uitgehaald en kom je daar bij aflevering achter dan voel je je op zijn minst een oor aangenaaid. Zeker als de dealer zich dan verschuilt achter smoesjes.

Bovenaan Onderaan