Audio in Octavia Ambiente

Octavia1.6i

Forumguru
Wij hebben een Octavia 1 Ambiente. Volgens de folder zit hierin: twee speakers en twee tweeters. Nu had ik graag het geluid wat geupgrade.
Heb ik het goed als de twee speakers onder in de deur zitten? En waar zitten de tweeters precies?

Als uitbreiding was volgens de folder mogelijk: vier speakers en twee tweeters. Waar kwamen die 'extra' speakers precies? Ik heb al gevonden dat ze ook te plaatsen zijn achterin, in het plastic waar de hoedenplank in valt maar daar heb ik ze liever niet in verband met bijhorende waterschade bij een geopende achterklep. Kunnen ze ook in de achterdeuren naast de handgrepen of gaat dat niet passen?

Graag had ik ook een handleiding gehad over hoe de speakers te plaatsen/vervangen met plaatjes. Iemand die mij hier aan kan helpen?
 

Joske

Forumguru
De tweeters zitten boven de handgreep, waar je buitenspiegel "vast zit" :)

ik heb alvast een hele hoop informatie in pdf gestopt, zie bijlages

Algemeen hoe het in en uitbouwen van de speakers, de radioinstallatie zoals ze bij jou momenteel is (4 luidsprekers) en hoe het kan worden (8luidsprekers).

Als je nog iets nodig hebt hoor ik het wel. ;)
 

Bijlagen

  • luidsprekers uitsprekers uit en inbouwen O1.pdf
    84,2 KB · Weergaven: 38
  • radioinstallatie met 4 luidsprekers O1.pdf
    27,9 KB · Weergaven: 19
  • radioinstallatie met 8 luidsprekers O1.pdf
    43,9 KB · Weergaven: 32
  • totaaloverzicht radio installatie O1.pdf
    34,5 KB · Weergaven: 26

Joske

Forumguru
en dit is nog een overzicht van het achterportier:

S70-0409.png

1 - Afdeklijst
– Vastgeklikt.
2 - Bout
3 - Geleiding voor trekstang
4 - Portierbekleding
– Uit- en inbouwen → Hoofdstuk.
5 - Kunststofmoer
6 - Isolatiefolie
– Uit- en inbouwen → Hoofdstuk.
7 - Borgclip zijkant
Uitbouwen:
– Regel uittrekken -pijl-.
8 - Borgclip onderaan
Uitbouwen:
– Regel uittrekken -pijl-.
9 - 1 Nm
10 - 4 Nm
11 - Aantrekgreep
12 - Ruitslinger
– Uitbouwen → Hoofdstuk.
 

Octavia1.6i

Forumguru
Die kon ik zo niet meer terug vinden. Ik ga eens kijken wat verstandig is. Werk moet wel opwegen tegen resultaat, anders probeer ik eerst eens de voorzijde.
 

smutzkanone

Forumguru
Wil je een mooi geluidsbeeld,doe dan alleen de voorportieren.
Zet daar een kwalitatief goede composet is ( bv een helix b62c heb je voor 110,-).
Als je denkt dat je de plek hebtkun je een 20 cm midkick overwegen.
Er zijn speciaal voor vag autos 20cm compo's van oa audio system. focal heeft er ook een van rond de 100 euro.
deze spelen behorlijk laag door.het liefst natuurlijk versterkt,maar gewoon op je radio kan ook.
 

Octavia1.6i

Forumguru
Eerlijk gezegd heb ik vrij weinig verstand van speakers en dergelijke. Wat zijn die kleine kastjes die erbij zitten?
 

smutzkanone

Forumguru
bedoel je de scheidingsfilters bij een composet? ze worden ook wel een cross-overs genoemd.
Die sturen aan welke frequentie de mid/kicks en de tweeters krijgen.vaak worden de tweeters ook wat afgezwakt.
Bij de echte high end compo's kun je op het filter meer instellenbv kwa flankstijlheid of highpass frequentiesof het afzwakken van de tweeters.
 

Octavia1.6i

Forumguru
Morgen gaan we kabels trekken naar achteren, voor speakers naast de hoedenplank. Iemand nog tips waar we deze het beste langs kunnen laten lopen?
 

Octavia1.6i

Forumguru
Achter zitten de speakers er inmiddels in. Nu wilde ik ze voor ook vervangen, maar die speakers zitten met hele andere stekkers vast?
Moet ik speakers kopen met dat stekker systeem of kan ik het anders oplossen?
 

Bakkertje

Forumguru
Er zijn gewoon contrastekkers verkrijgbaar in de handel zodat je niet in je originele bekabeling hoeft te knippen.
 

Bakkertje

Forumguru
Pin me er niet op vast, maar volgens mij heb je onderstaande nodig:
00045674abb.jpg

Gevonden op: https://de.hama.com/00045674/hama-lautsprecher-adapterkabel-fuer-opel-renault-seat-vw
 

Thielkinga

Nieuw lid
Kan er zonder al te veel aanpassingen een 16,5 cm speaker in de voorportieren?

En iemand een idee waar ik die speakers kan vinden die onder de ventilatieroosters in de kofferbak langs de achterste zijruiten passen? Of kunnen daar gewoon kleine ovaaltjes onder?

Mijn achterportieren hebben alleen maar deurbakken en geen roosters. Dat gaat een heel gedoe worden als ik daar wat mee zou willen..
 
Bovenaan Onderaan