Audi e-Tron

leon-cupra

Forumguru
Ook ik woon aan de oostgrens, Autobahn rij ik zeker 15 keer per jaar. Ik heb mijn auto voor 100% van de ritjes, niet voor 90%. En juist die 10% maakt bovendien het grootste deel van mijn plezier met de auto uit......
15 keer per jaar. Om daar de beslissing van een wagen mee te gaan bepalen :pieker:
 

Rallye

Forumguru
Nee, die beslissing is een gecombineerde beslissing: pk’s, rijplezier en ruimte. Gezien het plezier wat ik heb aan rijden op de Autobahn telt dat wel hard mee. Ook die ruimte heb ik niet elke dag nodig, maar eigenlijk alleen op vakantie. Toch telt dit mee bij de keuze van de auto: geen Golf GTI, maar een Octavia RS.
 

leon-cupra

Forumguru
De technologie van E-wagens staat dan ook nog in zijn kinderschoenen. Naar aanleiding van dit topic ook wat info opgezocht. Terecht gekomen op een YouTube kanaal waar ze zich bezig houden met E-wagens. Ze zijn overal bezig met het ontwikkelen van snellere oplaadsystemen. Ze beweren op termijn het 'probleem' van het lange opladen te kunnen oplossen. Het zou mogelijk zijn om uiteindelijk tot de oplaadtijd te komen van een tankbeurt. Qua rijbereik ook, het is nog maar het begin.

Als je het vergelijkt met de eerste wagen op brandstof, die reed ook geen 245km/u, had ook geen rijbereik van 100den km, comfort ver te zoeken, tanken kon je ook niet op elke hoek van de straat,...

Ben niet echt een 'groene' maar moesten ze morgen een betaalbare (< 25.000) E-wagen die wat ruimte biedt, die er wat goed uit ziet ,... denk ik toch eens de overstap te maken. En moest ik hem tegen dan zakelijk kunnen kopen, is het helemaal top.
 

sitechris

Donateur
Bumpje: inmiddels ook met de opvolger gereden. Zelfde auto, maar inmiddels Audi Q8 e-Tron genoemd.

Het goede nieuws: de auto is ongewijzigd prettig, alleen is de range stevig vergroot. Was nodig en is prettig. Prijzen trouwens niet gestegen, ook verrassend.

 

leon-cupra

Forumguru
Wat was je testverbruik? Buurman heeft een e-tron van de vorige generatie, een 55, komt aan 30 bij een gewone vlotte rijstijl (echt een zuipschuit zo een e-tron).
 
Bovenaan Onderaan