Audi achtige Led lampen voor de O2

sitechris

Donateur
Ik ben echt fervent tegenstander van Led verlichting bij koplampen sinds Audi ze ook op de A4 en de A3 is gaan aanbieden. Vooral die halogene ledjes zijn echt lachwekkend. Ook zie je op steeds meer parkeerplaatsen van McDonalds de Opel Calibra's, Golf GTI's en Honda Civics met namaak xenon en ledjes staan. Ik vind Led verlichting echt uber-sjonnie. Jammer dat Skoda ze ook op de RS levert. Ik zie overigens steeds meer merken met Led verlichting, ook Mercedes levert ze op nieuwe E-klasse. Echt jammer dat ze wegzakken naar Sjonnie/Audi niveau.
 

Aiii

Lid
Nee, maar je Skoda voordoen als een Audi is natuurlijk wel een klein beetje sjonnie.

Je zal meer fronzen en nee schudden tegenkomen dan opgestoken duimen als iemand je aan ziet komen rijden in ieder geval. Wat mij betreft moet je een auto nooit voorzien van trademark onderdelen van andere merken.
 

Michel

Forumguru
Ik ben echt fervent tegenstander van Led verlichting bij koplampen sinds Audi ze ook op de A4 en de A3 is gaan aanbieden. Vooral die halogene ledjes zijn echt lachwekkend. Ook zie je op steeds meer parkeerplaatsen van McDonalds de Opel Calibra's, Golf GTI's en Honda Civics met namaak xenon en ledjes staan. Ik vind Led verlichting echt uber-sjonnie. Jammer dat Skoda ze ook op de RS levert. Ik zie overigens steeds meer merken met Led verlichting, ook Mercedes levert ze op nieuwe E-klasse. Echt jammer dat ze wegzakken naar Sjonnie/Audi niveau.

Ik kan het hier alleen maar volledig mee eens zijn. En ja Sjonnie/Audi... Als ik de gemiddelde Audi-rijder beoordeel, vind ik over het algemeen toch wel figuren, die een redelijk Sjonnie manier van rijden hebben, zeker de lieden (m/v) in een A3. Maar misschien generaliseer ik nu wel teveel. In ieder geval komt die LED-verlichting dus zeker niet op mijn Octavia. En zal ik ook niet snel in een Audi rijden, ook al heb ik er wel het geld voor (maar niet voor over).
 

VEEJAY

Forumguru
Ik vind Led verlichting niet AUDI. Ik bedoel ze waren misschien de eerste, maar de meeste merken hebben dit. Het is nu common good.

Ledjes staan fraai mits ze netjes in de carroserie of verlichting unit worden geplaatst. Op een vrij nieuwe auto ziet het er niet sjonnie uit.

Het was toch ook beter voor het milieu enzo?
 

___JC___

Forumguru
Denk dat de reacties vergelijkbaar waren toen Xenon jaren terug ingevoerd werd. Sjonniebakken met Xenon, net doen of je een dure auto hebt met je xenon, het verblind zo als je ze tegenkomt...

En inmiddels is het normaal geworden op de weg. Mensen met LED verlichting zijn hun tijd dus ver vooruit.
;)
 
Denk dat de reacties vergelijkbaar waren toen Xenon jaren terug ingevoerd werd. Sjonniebakken met Xenon, net doen of je een dure auto hebt met je xenon, het verblind zo als je ze tegenkomt...

En inmiddels is het normaal geworden op de weg. Mensen met LED verlichting zijn hun tijd dus ver vooruit.
;)

Ja, en after market Xenon verblindt nog steeds, maar beschaafde autorijders (lees: berijders van beschaafde auto's) hebben inmiddels geleerd dat het geen zin heeft zich tegen de zognaamde 'vooruitgang' te verklaren ... Dat iets een normaal verschijnsel geworden is op de weg betekent natuurlijk nog niet dat iedereen het ook normaal of wenselijk vindt.
 

___JC___

Forumguru
Ja, en after market Xenon verblindt nog steeds, maar beschaafde autorijders (lees: berijders van beschaafde auto's) hebben inmiddels geleerd dat het geen zin heeft zich tegen de zognaamde 'vooruitgang' te verklaren ... Dat iets een normaal verschijnsel geworden is op de weg betekent natuurlijk nog niet dat iedereen het ook normaal of wenselijk vindt.

Snap je niet helemaal, dus xenon of LEDjes zijn niet beschaafd? Bedoel alleen te zeggen dat nieuwe dingen altijd op weerstand stuiten. Een aantal jaren later is deze weerstand vervolgens nagenoeg verdwenen. Tuurlijk zijn verblindende lampen irritant. Maar dan maakt het mij niet uit of het aftermarket xenon is of normale lampen die verkeerd afgesteld staat. Beide net zo irritant.
 

rbo

Senior Member
Led verlichting is een goede oplossing voor de dagrij verlichting, het verblind niet en toch goed zichtbaar overdag en ziet ook nog eens leuk uit.
 

Aiii

Lid
Snap je niet helemaal, dus xenon of LEDjes zijn niet beschaafd? Bedoel alleen te zeggen dat nieuwe dingen altijd op weerstand stuiten. Een aantal jaren later is deze weerstand vervolgens nagenoeg verdwenen. Tuurlijk zijn verblindende lampen irritant. Maar dan maakt het mij niet uit of het aftermarket xenon is of normale lampen die verkeerd afgesteld staat. Beide net zo irritant.

Ik snap wel wat hij bedoelt. Je zegt er niets meer van, omdat dat toch geen nut meer heeft. Ik snap niet dat die verlichting ooit is geaccepteerd door de overheden. Het is vast erg fijn om met Xenon-verlichting te rijden, maar voor mensen zoals ik, die een lichte nachtblindheid hebben is het al lastig genoeg om te zien met tegenliggers met gewoon licht (nog daargelaten de mensen die hun lampjes verkeerd inbouwen en naar de weg schijnen i.p.v. naar de berm). Laat staan de xenon lampen.

En ja, dan is het beide irritant. Maar een golf 3 of 205je met xenon verblind mij nog altijd meer dan de A4 van de buurman.

Led ben ik dus ook veel meer fan van.
 

VEEJAY

Forumguru
Led is sowieso de toekomst, heb thuis groene leds onder mijn tv meubel. Zo'n Philips LED bol die de muur&plafond beschijnt en natuurlijk een Ambilight 7 zone LCD.

Nu men auto dus nog :)
 

Reizende

Actief lid
Tsja, LED. Ik vind het mooi voor de achterverlichting, maar voor? Nee, Zowel Audi als de nieuwe E van Mercedes zien er niet uit met die kermis voorop. Niet mijn ding.
 

sitechris

Donateur
Ik ben het idd wel met je eens. Voor achterlichten is LED best stijlvol, zie bijvoorbeeld de Audi A6. Ingetogen, doch chique. Geldt overigens niet voor al die verlaagde Civics, Megane Coupes, Golfjes III en dergelijke. Ik vrees overigens dat LED-jes voor binnen no time standaard zijn op iedere auto. Dan zal ik er dus ooit ook aan moeten geloven ;)
 
Bovenaan Onderaan